جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق

مدیر حوزه علمیه فارس با تاکید بر نهادنیه شدن پژوهش در حوزه و اهتمام طلاب به این امر در همه زمان ها گفت: فارغ التحصیلی در حوزه معنا ندارد و طلاب بایستی همیشه در کسب علم کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق ، امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره استانی علامه حلی در شیراز با بیان اینکه طلاب باید در راستای ارتقاء پژوهش  و تحقیق در همه زمان  بکوشند اظهارداشت: نباید ارتباط طلاب با حوزه های علمیه قطع شود، زیرا در حوزه علیمه فارغ التحصیلی معنا ندارد بلکه فارغ التحصیل شدن به معنای گذر از دوره ای به دوره دیگر است.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش در اسلام اضافه کرد: تحقق مطالبات رهبرمعظم انقلاب در بخش تولید علم، در سایه پژوهش محقق می شود که حوزه های علمیه به عنوان مراکز تولید علوم انسانی - اسلامی باید این مهم را در دستور کار خود داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، عنوان داشت: رمز بالندگی و پویایی حوزه های علمیه توجه به تولیدها و خروجی های مناسب بوده و این درحالی است که حوزه های علمیه تنها دریافت، تولید و انباشت علمی نداشته، بلکه تولیدها و خروجی های مناسبی داشته اند.

ارسال هزار اثر به دومین جشنواره علامه حلی(ره) در فارس

معاون پژوهشی حوزه های علمیه استان فارس نیز در این مراسم گفت: امسال حدود هزار اثر به دبیرخانه دومین جشنواره استانی علامه حلی ارسال شد که 530 اثر از حوزه علمیه برادران استان و 414 اثر از حوزه علمیه خواهران است.

حجت الاسلام جواد قاسمی افزود: در بخش برادران 122 اثر و در بخش خواهران 277 اثر مورد بررسی تفصیلی و نهایی قرار گرفت که در مجموع ده پژوهشگر از طلاب برادر و ده پژوهشگر از طلاب خواهر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

گفتنی است در پایان مراسم، علاوه بر تجلیل از آثار برگزیده طلاب، شش نفر از معاونین پژوهش برگزیده و فعال در عرصه علامه حلی(ره) نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha