دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماه شعبان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهریار گفت: توسل به حضرات معصومین(ع) در مسیر رسیدن به قرب الی الله مؤثر و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام مهدی افشار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در تهران، با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، گفت: یکی از نیازهای انسان برای تکامل و دست یابی به معنویات، پرورش روحی است که خالی از هرگونه گناه و گرایشات مادی باشد. و خداوند متعال در ماه شعبان که یکی از پربرکت ترین ماه های قمری می باشد، مقدمات رسیدن به مراتب کمالات انسانی را برای مؤمنین فراهم نموده، تا آنان با خضوعی خالصانه در مسیر عبودیت و بندگی قدم گذارند.

وی افزود: در فرازی از خطبه شعبانیه می خوانیم « أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَيْكُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَكَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ وَ أَيَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَيَّامِ وَ لَيَالِيهِ أَفْضَلُ اللَّيَالِي وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ؛ اي مردم! ماه خدا، با بركت ، رحمت و آمرزش به سوي شما رو كرده. ماهي كه نزد خدا، بهترين ماههاست و روزهايش بهترين روزها و شبهايش بهترين شبها و حتی ساعتهايش بهترين ساعتهاست». این فراز به خوبی بیان می کند که ای مردم! اگر می خواهید مشمول رحمت، برکات و مغفرت خداوند متعال قرار گیرید، باید با تمام خلوص و طهارت وارد این ماه شوید. همچنانکه پیامبر(ص) فرمودند؛ برترين اعمال در اين ماه پرهيز از محرمات است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بدون شک این فراز نورانی بیانگر اهمیت و ارزش فوق العاده روزها و ساعات پربرکت ماه شعبان می باشد، لذا هر مؤمنی سرمایه گذاری کلان و بهتری در بهرمندی از این ماه انجام دهد، یقیناً به فیوضات بی انتهای خداوند دست خواهد یافت.

حجت الاسلام افشار در پایان خاطر نشان کرد: در طریق رسیدن به عبودیت و بندگی، هر انسان مؤمنی علاوه بر اینکه باید زبانش را از هرگونه معصیت حفظ نموده، چشمانش را از امور حرام بپوشاند و سایر اعضایش را در ارتکاب به حرام مواظبت کند، باید در کنار اینها توجه ویژه ای به زیارات ائمه(ع) داشته و توسل به این بزرگواران را در اولویت برنامه های تهذیبی خویش قرار دهد. چرا که حضرات معصومین(ع) واسطه فیض در نظام هستی می باشند و نزدیکی به این حضرات، در مسیر رسیدن به قرب الی الله بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha