دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید محمد موسوی سلماس

حوزه/ امام جمعه سلماس با تاکید بر اهمیت ماه شعبان، همگان به خصوص طلاب را بر خودسازی در این ماه دعوت کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک شعبان، اظهار داشت: اعیاد و ولادت های بسیاری در این وارد است، روز سوم شعبان میلاد امام حسین(ع) روز چهارم ولادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز پنجم میلاد حضرت امام زین العابدین(ع) بوده همچنین نیمه شعبان نیز میلاد امام عصر(عج) قرار دارد که از بزرگترین اعیاد ما شیعیان هستند.

وی افزود: ماه شعبان فضیلتهای بسیاری دارد و روزه گرفتن در این ماه بسیار سفارش شده، در این مورد امام صادق(ع) میفرمایند: « هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند، خداوند ثواب روزه دو ماه پى در پى را برايش محسوب مى‏ كند».

امام جمعه سلماس با بیان برخی دیگر از فضیلت‌های ماه شعبان، تصریح کرد: ماه شعبان مقدمه‏ای است که خود را برای ورود به ماه  مهمانی پروردگار عالم؛ ماه رمضان آماده کنیم و برای این ماه دعاها و مناجاتهای تاثیر گذاری وارد شده است.

وی ماه شعبان را ماه نبی اکرم(ص) عنوان کرد و افزود: از رسول گرامی اسلام روایت است که فرمودند: « شعبان ماه من است، هر كه این ماه مرا روزه بدارد، روز قيامت شفيع او خواهم بود».

حجتالاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: اگر فردی روزه قضا به گردن دارد، این ماه بهترین فرصت بوده و در غیر این صورت خوب است که روزه مستحبی بگیرد، چون امام صادق(ع) فرمودند: « روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏ هاى جان را از بين مى ‏برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha