دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نماز

حوزه/ مدير مدرسه علميه رسول اكرم(ص) تكاب گفت: لازمه اقامه فرهنگ نماز در جامعه نیازمند تلاش موثر نهادهای فرهنگی، حوزه‎هاي علميه و رسانه‎ها در این امر است.

حجت الاسلام و محمدرضا عبدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اروميه، با اشاره به نقش روحانيت در تبليغ و ترويج دين اسلام، اظهار داشت: حوزه باهدف اداره امورات ديني و تبليغي جامعه تاسيس شده، لذا حرکت در مسير تربيت نیروهای نخبه، ارزشی و مبلغين توانمند به همراه روشنگری جامعه به سوی سعادت دنیا و آخرت، از مهمترین برنامه های حوزه علمیه است.

 وی افزود: تربیت نیروی متعهد، متخصص و نخبگان حوزوی تاثیر بسزایی در ارتقا بهره وری و همچنین نیل به اهداف واقعی حوزه علمیه که همانا خدمت رسانی به مردم و تبلیغ مکتب اسلام است، دارد.

وي همچنین تعداد طلاب مشغول به تحصيل در حوزه رسول اكرم(ص) تكاب را 60 نفر خواند و افزود: طلاب ورودي به حوزههاي علميه پس از سه سال آموزش و كسب مهارت و آمادگي های لازم با توجه به استعدادها و اقتضاي سنيشان به مدارس جهت آموزش مفاهیم اخلاقی و دینی به دانش‌آموزان و شروع وظيفه تبليغي خود، اعزام ميشوند.

مدير مدرسه  علميه رسول اكرم(ص) تكاب با تاکید به حساس بودن برقراري رابطه با قشر جوان و دانشگاهي، تصریح کرد: اساتيدي كه در امر ايجاد ارتباط با جوانان موفق عمل ميكنند، براي اعزام به دانشگاه و ايجاد ارتباط با قشر جوان و پرشور دانشگاهي انتخاب مي‏شوند.

وي بیان داشت: دارا بودن صفاتی چون خلاقیت، تدین، تخصص، ذوق و شور در امر تبلیغ، وقت و فرصت شناسی از اهم ویژگی های یک مبلغ در برقراری ارتباط خوب و سازنده است، لذا حضور چنين مبلغ و عالم ديني در تمام مكانهاي عمومي و تفريحي می تواند پویا و اثر گذار باشد.

*اهتمام حوزه و رسانه در ترويج نماز ضروری است

حجت‌الاسلام عبدی به اهميت نهادينه كردن فرهنگ نماز در جامعه اشاره كرد و افزود: لازمه اقامه فرهنگ نماز در جامعه نیازمند تلاش موثر نهادهای فرهنگی، حوزههاي علميه و رسانهها در این خصوص است، اگر جوانان با فلسفه و برکات نماز آشنا شوند، به وظایف بندگی خویش نیز عامل خواهند بود.

وي برپایی نماز اول وقت را دارای فضیلت و برکات بسیار عنوان کرد و افزود: اهتمام و توجه مسئولین در إدارات به برپایی نماز اول وقت و همچنین حضور در نمازهای جمعه و جماعات زمینه ساز رغبت و جذب جوانان و نوجوانان به این امر الهی می شود.

مدير حوزه علميه رسول اكرم(ص) تكاب خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخي از ورزشگاه‏هاي كشور به دليل بيتوجهي مسئولین امر به فريضه نماز، زمان شروع بازي با وقت اذان همزمان شده و شرایط برای اقامه تکلیف الهی به وقفه می افتد.

وي شرط تحقق فرهنگ اقامه نماز در كشور را اهمیت دادن به مسایل دینی و فرهنگی توسط مسئولین ضروری دانست و اذعان داشت: اگر نماز در جامعه جايگاه خود را به دست آورد میزان آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد چراکه ارتباط با معبود ، انسان را از غفلت و ناآگاهی و غوطه ور شدن در چاه های ظلمانی نجات می دهد.

حجت الاسلام عبدی ارتباط با خدا از طریق نماز را تنها راه ابراز خلوص و بندگی عنوان کرد و گفت: حضور قلب و اخلاص در پیشگاه الهی در پنج وعده از شبانه روز بیمه کننده انسان در مقابل وسوسه های شیطانی و موجب تهذیب نفس در برابر گناه می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha