سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
توماس میرم اسقف آذربایجان

حوزه/ اسقف اعظم خلیفه گری گلدانی، عاشوری و کاتولیک منطقه آذربایجان گفت: عده‌ای در جهان سعی بر این دارد که بین ادیان تفرقه انداخته و صلح وآرامش جهان را به هم بزنند.

توماس میرم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با بیان مشترکات دینی بین ادیان توحیدی، اظهار داشت:  ابعاد مشترک ادیان توحیدی به اندازه این دنیا  دارای وجوهات مشترک زیادی است، هرچند که ما وجود اختلافات را انکار نمی‌کنیم، اما هر اختلافی برای خود ارزشی داشته و در واقع مانعی برای نزدیکی ادیان به هم نمی باشد.

وی افزود: وحدانیت خدا، آفرینش، محشر، معاد، دوستی و مودت با یکدیگر و برابری بخشی از اشتراکات بین ادیان است که باید با توجه کردن به وجوه اشتراک و عدم پرداختن به اختلافات از بروز کینه و دشمنی بین ادیان مختلف ممانعت کنیم.

اجازه فتنه گری در جهان به انسان های شیطان صفت ندهیم

اسقف اعظم خلیفه گری کلدانی، آشوری و کاتولیک آذربایجان، به سواستفاده شیاطین از اختلاف‌ها اشاره کرد و افزود: عده‌ای در جهان سعی براین دارد که بین ادیان تفرقه انداخته و صلح وآرامش جهان را به هم بزنند، همه فرشته نیستند شیاطین از جنس انس و جن هم در دنیا وجود دارند.

*ضرورت شناخت ادیان از همدیگر

وی تعامل بین ادیان و مذاهب با رسانه‌ها را در روشن کردن حقایق موثر دانست و افزود: هر چقدر که ادیان مختلف با یک‌دیگر بیشتر آشنا شوند، بهتر می‌توانند یک دیگر را بشناسند و شناخت نیز سبب نزدیکی و مودت بین انسان‌ها و طرفداران ادیان مختلف می‌شود.

میرم با تاکید به عواقب سنگین نا‌آگاهی و عدم آشنایی فرق و ادیان مختلف از یکدیگر خاطرنشان کرد: عدم آشنایی از یکدیگر سبب بروز دشمنی و عداوت در بین طرفداران ادیان مختلف و زمینه‌ساز سوء استفاده‌های شیاطین، ایجاد تفرقه و اختلاف در جهان می‌شود.

همبستگی و اتحاد مانع از رخنه دشمن می شود

وی تاکید کرد: تعامل و احترام متقابل در برابر تلاش دشمنان و شیاطین موجب خنثی شدن توطئه آنان خواهد شد برای هر شخص این یک مسئولیت انسانی است که به کشور خود خدمت کند، چراکه هر انسانی را باید محترم شمرد، کسی را در حاشیه نرانیم، هر انسانی ارزشمند و همه مخلوق خداوند هستند.

اسقف اعظم خلیفه گری کلدانی، آشوری و کاتولیک ارومیه، افزود:  ارزش سلامتی را نمی‌دانیم، مگر اینکه بیمار شویم، وقتی که شیطان هست پس باید مواظب باشیم، برای پیاده کردن حکومت الله در زمین و مقابله با شیطان باید اول انسان با خودش عادل باشد نه اینکه یک چیزی بگوید، اما چیز دیگری عمل کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha