سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حمید راحلی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: آینده خوبی در انتظار قیام مسلمین و بیداری اسلامی است همچنان که بشارت‌های قرآنی بر این مسئله اشاره کرده و این مسئله را مژده می‌دهد که آینده از آن منتظران است.

حجت‌الاسلام حمید راحلی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، نقش ایران را در بیداری اسلامی تعیین کننده خواند و اظهار داشت: بعد از پیروزی جمهوری اسلامی ایران تمام انقلاب‌هایی که در اقصی نقاط جهان، در قالب بیداری اسلامی و انسانی شکل گرفته اند، ریشه در انقلاب اسلامی دارند، به این معنی که تحقق تمام این انقلاب‌ها را مدیون انقلاب اسلامی هستند، آگاهی و بصیرتی که انقلاب ما به مردم بخشید، باعث شد که یک کشور ولو اینکه کشور محدودی باشد در مقابل آمریکا بایستد.

وی افزود: قبل از انقلاب در کدام کشور این جرات بود که در مقابل آمریکا،انگلیس، فرانسه و شوروی بایستد! این جرات را ایران داد،  یعنی این شاخ شکنی توسط انقلاب و نظام ما به وقوع پیوست، پس تمام انقلاب‌های بعد از جمهوری اسلامی مدیون انقلاب اسلامی ایران هستند کما اینکه حضرت امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب فرمودند: « ما انقلابمان را به تمام دنیا صادر می‌کنیم».

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی به تفسیر بیان امام راحل(ره) پرداخت و تصریح کرد: در آن زمان  مردم فکر می‌کردند که این چگونه صادراتی است؟ صادراتی که در آن جنسی رد و بدل نمی‌شود، هضم این حرف برای مردم سخت بود، ولی امروزه اگر در تمام کشورهای عربی و غیرعربی اتفاقی می‌افتد، همه به خاطر شجاعتی است که در امام راحل(ره) و مردم ایران وجود داشت و سبب قیام و انقلاب مردم در دیگر کشورها شد.

حجت‌الاسلام راحلی با ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده مسلمان، اذعان داشت: آینده خوبی در انتظار قیام مسلمین و بیداری اسلامی است همچنان که بشارت‌های قرآنی همگی به این مسئله اشاره دارد و این مسئله را مژده می‌دهند که آینده از آن ما است، از آن منتظران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha