دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت بر حوزه‌ علمیه استان آذربایجان غربی گفت: شرط تربیت طلاب فاضل و توانا، داشتن حوزه‌های علمیه پربار و قوی با زیرساخت‌های محکم است.

حجت‌الاسلام حبیب مقدم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به نقش حوزه‌علمیه در نشر و ترویج فرهنگ ناب اسلامی، اظهار داشت: آسیب عدم ورود  و کم‌رنگ شدن نقش آفرینی حوزه  در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی و نشر فرهنگ دینی، امروز در کشور مشهود است.

وی ضمن تاکید براین مسئله که باید حوزه‌های علمیه را تقویت کرد، افزود: شرط تربیت طلاب فاضل و توانا که در جامعه نقش آفرینی کرده و در برابر برنامه‌های دشمنان اسلام و آسیب‌های اجتماعی بایستند، داشتن حوزه‌های علمیه پربار و قوی با زیرساخت‌های محکم است.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود

مسئول رسیدگی به امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی تصریح کرد: ستاد احیای واجبات الهی و امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود، چون ترک این فریضه الهی به طور طبیعی تبعاتی دارد و آن روبرو شدن جامعه با منکرات و آسیب‌های اخلاقی و فراموشی بسیاری از فرائض الهی است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با آسیب‌های تهاجم فرهنگی، شبیه خون فرهنگی و جنگ نرم دشمن مواجه هستیم و باید در این عرصه افسران جنگ نرم با قدرت بیشتری وارد شده و با جهاد فرهنگی و فکری، اسلام حقیقی را به جهان عرضه کرده و زندگی مردم را به طرف سبک زندگی اسلامی سوق دهیم، در این صورت جامعه از انحطاط و گمراهی ایمن خواهد شد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جامعه ما به طرف سبک زندگی غربی پیش می‌رود و این بسیار خطرناک است، لذا باید با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری به طرف سبک زندگی اسلامی و الهی برویم تا از گسترش این روند جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha