پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت الله علی اکبر قریشی

حوزه/ ايجاد اختلاف و درگيري بين مسلمين برنامه استعمار و استکبار است و شيعه و سني بايد متوجه باشند كه دشمن نه طرفدار شيعه است و نه سني، او در پي آن است كه با نابودي مسلمانان، به آرزوي دیرینه خود برسد.

آيت الله سيدعلي اكبر قريشي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در اروميه، با تاكيد بر لزوم حفظ اتحاد در جوامع اسلامي، اظهار داشت: مسئله اتحاد در بين مسلمين از ابتدا در اسلام و قرآن مطرح شده و خداوند متعال، مسلمانان را به وحدت، اتحاد و همدلي و هم زباني دعوت فرموده است.

وي افزود: در آيه 103 سوره آل عمران خداوند متعال ميفرمايد «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّـهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّ‌قُوا»، يعني به ريسمان الهي كه همان آيين به حق اسلام است چنگ زنيد و از ايجاد اختلاف و تفرقه پرهيز كنيد.

*دشمن از آب گل آلود ماهی می گیرد

عضو خبرگان رهبری، اختلاف را زمينه ساز سوء استفاده جوامع كفر از مسلمين دانست و ابراز داشت: دشمنان در ميان مسلمانان تفرقه انداخته و از آب گل آلود ماهي می گيرند، انگليسي‏ها سیاست "تفرقه بيانداز و حكومت كن" را در پیش گرفتند؛ منطق استعمارگران از اول همين بوده و خواهد بود.

*نابودی اسلام؛ آرزوی دشمنان

نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: ايجاد اختلاف و درگيري بين مسلمين برنامه استعمار است و شيعه و سني بايد متوجه باشند كه دشمن نه طرفدار شيعه است و نه سني، او در پي آن است كه هر دو گروه از بين بروند تا با نابودي مسلمانان، به آرزوي دیرینه خود برسد.

*ایجاد تفرقه خدمت به دشمن است

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه حفظ وحدت مسلمين، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند "از هر حنجرهاي كه صداي تفرقه بيرون بيايد آن حنجره منافق است"، ما مسلمانان بايد متوجه اين مسئله باشيم.

نويسنده تفسير احسن الحديث، تصریح کرد: ما مسلمانان در هر جا كه هستيم بايد به وحدت بيانديشيم وگرنه دشمن هر دو طرف را از بين مي‌برد، ولي با اتحاد و وحدت ميتوانيم در مقابل دشمن بايستيم.

*انقلاب اسلامی، الگوی مسلمین

وي، انقلاب اسلامي را الگوي عملي تمام مسلمين در عصر حاضر معرفي كرد و اذعان داشت:‌ ما بايد از دوران انقلاب درس بگيريم، در آن دوران شعار ميدادند «تشيع، تسنن پيوندتان مبارك» و «چه شيعه، چه سني همه تابع امام خميني(ره)»، ما بايد اين مسئله را الگو قرار داده و براي ايجاد وحدت تلاش كنيم.

آيت الله قريشي به توهين برخي از افراد معاند و خود فروخته به مقدسات اسلام و همسران پيامبر اكرم(ص) اشاره كرد و افزود: در ايران و جاهاي ديگر كساني هستند كه به همسران نبي خاتم(ص) ناسزا ميگویند، مقام معظم رهبري در اين خصوص فرمودند:« فحاشي نسبت به زنان پيامبر(ص) و اصحاب ايشان حرام است و كساني كه به چنين اعمالي مبادرت ميكنند به دستور استعمار عمل كرده و از آنان تكليف ميگيرند».

*اتحاد؛ مهمترین ضرورت جهان اسلام

نويسنده کتاب قاموس قرآن، اتحاد را مهمترین ضرورت جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: امامان معصوم(ع) همواره بر اين مسئله تاكيد مي‏ کردند و بعد از دعوت به قرآن، به حفظ وحدت و اتحاد تاكيد داشتند و مي‏فرمودند كه نبايد شيعه و سني بودن اتحاد را از شما گرفته و دشمنان بر شما مسلط شوند.

*قرآن؛ محور وحدت مسلمین

نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري، راه حل خاتمه درگيريهاي منطقه و ايجاد صلح و امنيت در خاورميانه را اتحاد مسلمين دانست و اظهارداشت: در يمن، فلسطين، عراق، سوريه، بحرين و ... به وحدت نياز است، بايد همه حول محور قرآن جمع شده و به دستور آن كه دعوت به اتحاد است، عمل كنيم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha