دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غلامحسین صادقی ماکو

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو گفت: اهمیت مسئله تزکیه نفس از تاثیر آن بر روح انسان و کنترل افعال او معلوم است، اگر تزکیه در درون انسان صورت نپذیرد علم ابزار خطرناکی در دست انسان است.

حجت‏ الاسلام غلامحسین صادقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به اهمیت مسئله تربیت و تزکیه نفس، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 51 سوره بقره مسئله تزکیه را بر تعلیم مقدم داشته و میفرماید:« وَيُزَكِّيكُمْ وَيُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُعَلِّمُكُم مَّا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ»( بقره:151) به این معنی که ابتدا باید تربیت و تزکیه بعد تعلیم و علم آموزی در زندگی و تعالی روح مد نظر گرفته شود.

وی افزود: اهمیت مسئله تزکیه نفس از تاثیر آن بر روح انسان و کنترل افعال او معلوم است، اگر تزکیه در درون انسان صورت نپذیرد علم ابزار خطرناکی در دست انسان است.

حجت‏الاسلام صادقی، علم بدون تزکیه و تصفیه نفس را خطرناک خواند و اضافه کرد: تزکیه نوعی ظرفیت بخشی به انسان است بنابراین تا انسان در درون خود ظرفیت پذیرش علم و استفاده بهینه از آن را ایجاد نکند و تربیت و تهذیب نشود علم یک وسیله خطرناک در دست انسان است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو تصریح کرد: اساس تهذیب، ارتباط با اساتید و علما است، چراکه نحوه برخورد و رفتار با استاد خود تربیت آور است، اساتید می‌توانند در کنار ارائه دروس با حفظ کرامت انسانی و تدریس  مطلوب، در تربیت نفس افراد تاثیرگذار باشند.

وی در ادامه به برخی از برنامههای تربیتی و تهذیبی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ماکو اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه های آموزشی و تهذیبی در مدرسه همچون برگزاری هفتگی جلسه اخلاق، مشاوره‏ تحصیلی، دعا و نیایش، بیان معارف ادعیه ها به همراه مراسم مناسبتی و کلاس های تابستانی از اهم برنامه های مدرسه امام خمینی(ره) ماکو است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha