دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جنگ نرم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب گفت: حوزه‌های علمیه، دولت و ملت همه باید بسیج شوند، چرا که تنها با مداخله یک قشر یا گروه خاصی مقابله با خطرات و برنامه‌های جنگ نرم و هجوم فرهنگی امکان پذیر نیست.

حجت‌الاسلام علی شکرزاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به جدی بودن خطر شبیخون فرهنگی در کشور، اظهار داشت: مسئله تهاجم فرهنگی به حدی اهمیت دارد که از سال‌ها پیش مقام معظم رهبری نام آن را به شبیه خون فرهنگی تغییر داده است، یعنی از تهاجم فراتر رفته و به یک شبیه خون تبدیل شده، معظم له در بیاناتشان فرمودند: «من از مسایل سیاسی و اقتصادی نگران نیستم، نگرانی من از مسایل فرهنگی است و در این مورد باید بیشتر کار شود».

وی مقابله با تهاجم فرهنگی را وظیفه تمام ارگان‌ها دانست و افزود: حوزه‌های علمیه، دولت و ملت همه بسیج شوند، چرا که تنها با مداخله یک قشر یا گروه خاصی مقابله با خطرات و برنامه‌های جنگ نرم و هجوم فرهنگی امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام شکرزاده با تاکید بر لزوم نقش آفرینی بیشتر حوزه‌های علمیه در زمینه مقابله با جنگ نرم، خاطرنشان کرد: تلاش حوزه علمیه و علمای دینی در این زمینه بسترساز حرکت هدفمند و کاربردی است که تربیت طلبه و مبلغ دینی برای جامعه در همین راستا صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: تربیت طلبه برای اعتلای فرهنگ اسلام و مکتب اهل بیت(ع) امر لازم و ضروری است، زمانی که طلبه تربیت یافته و وارد جامعه  شود به طور طبیعی فرهنگ اسلامی را در جامعه نشر می‌دهد، اما نباید به صرف تربیت طلبه اکتفا کرد.

 مدیر  مدرسه علمیه امام رضا(ع) میاندوآب به برخی از برنامه‌های این مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی حوزه در میادین شهری، حضور روحانیون و طلاب به عنوان امام جماعت در مساجد و برگزاری دعای کمیل و توسل را که از برنامه های اجرایی در مدارس علمیه بود با برنامه ریزی در میان مردم و داخل شهر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: فعالیت اساتید و طلاب معمم در مساجد و محیط شهر در راستای فرهنگ سازی مکتب اهل بیت(ع) و همچنین اعزام مبلغ به آموزش و پرورش در جهت نشرفرهنگ اسلامی از اهم اقدامات حوزه میاندوآب است.

حجت‌الاسلام شکرزاده به دیگر برنامه‌های این حوزه علمیه اشاره کرد و بیان داشت: برنامه های اخلاق عمومی با حضور امام جمعه میاندوآب و علمای برجسته با استقبال مردم هر هفته برگزار می شود که با بهره گیری از این تریبون ها می توان از حربه های دشمن غرب در قالب جنگ نرم مردم را آگاه و هوشیار کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha