چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تهاجم فرهنگی

حوزه / امروز با توجه به هجوم دنیای غرب به اصل و بنیان خانواده های اسلامی - ایرانی، نقش روحانیت و علما بیش از پیش موثر است که می توانند علاوه بر خانواده های خود خانواده های جامعه را نجات دهند.

 حجت الاسلام موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره  به اقدام‌های دشمنان  علیه خانواده  افزود: نهاد خانواده یکی از تاثیرگذارترین مراحل در تثبیت شخصیت نسل جوان و نوجوان است، به همین دلیل باید بیش از پیش به آن توجه شود.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه خراسان جنوبی ، یکی از راه‌کارهای مؤثر در مبارزه با تهاجم فرهنگی ،برگزاری نشست های بیان سبک زندگی اسلامی است ، بیان داشت: در همین راستا، سلسله نشست های خانواده آسمانی در حوزه علمیه خراسان جنوبی برگزار می گردد.

وی ادامه داد:با بیان آیات و روایات کوتاه و احادیثی از ائمه معصومین(علیه السلام) می توان در رواج سبک زندگی که مورد پسند رسول خدا (ص) بوده، تلاش کرد.

این پژوهشگر حوزوی، بیان داشت: آموزش های مستمر به پدران و مادران این توان را می دهد تا در مواجه با چالش های زندگی فرزندانشان، رفتارهایی متناسب و منطقی داشته باشند و این امر به داشتن خانواده ای سالم و با نشاط بسیار کمک می کند.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: امروز با توجه به هجوم دنیای غرب به اصل و بنیان خانواده های اسلامی- ایرانی، نقش روحانیت و علما بیش از پیش موثر است که می توانند علاوه بر خانواده های خود، خانواده های جامعه را نجات دهند.

وی، با تأکید بر اینکه روحانیون با محبت پدری نسبت به آگاه‌سازی مخاطبان خود به ویژه طلبه ها اقدام لازم را باید انجام دهند تصریح کرد: این قشر محور وحدت خانواده ها به شمار می روند و با نقش پدری خود در ارشاد و انتقال مفاهیم دینی و الهی به مخاطبان تلاش کنند تا راه سعادت بشر و جامعه در گروی این روشنفکری هاست.

وی با تأکید بر اینکه روحانی باید رفتار پیامبرگونه داشته باشد اظهار داشت: روحانیون باید حامی و هادی مردم باشند و با صبر و شکیبایی مردم را به راه دین هدایت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha