چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
2

حوزه/ نماينده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دشمن بر روی جوانان و نوجوانان تمرکز یافته، تصریح کرد: باید برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، امروز در نشست ستاد شئونات فرهنگی، در دفتر امام جمعه بوشهر، ماه مبارک رمضان را ماه احیای شخصیت الهی انسان به معنای واقعی دانست و گفت: رمضان، ماه استغفار و بندگی، دستگیری خداوند از انسان، نجات از سقوط، رسیدن به اوج کمال انسانی و جلب محبت عالیه الهی است.

امام جمعه بوشهر، ماه رمضان را بهار قرآن خواند و  تاکید کرد: در این ماه پر خیر و برکت، باید بر روی انس با قرآن خیلی تمرکز یافت و با آموزش قرآن و مفاهیم آن، در راستای صحیح خوانی قرآن در مساجد و جامعه تلاش شود

 نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه روزه داری باید به معنای واقعی ظاهری و باطنی باشد، افزود: ماه مبارک رمضان تنها در فرد روزه دار اثرگذار نیست، بلکه خانواده، جامعه و جهان را اصلاح می کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر تصریح کرد: اگر انسان بتواند ماه رمضان را به خوبی مدیریت کند و مسئولین نیز جامعه را با روزه داری و امور متناسب با این ماه، مدیریت نمایند، تحول عظیمی در شخصیت انسان و جامعه صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که یکی از وظایف مسئولین، در ماه رمضان مدیریت صحیح روزه داری در جامعه است، ابراز داشت: در ماه ضیافت الهی ضروری است نشان داده شود که ماه رمضان با دیگر ماه ها تفاوت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صفايي بوشهري در ادامه با تأکید بر کمک به مساجد، تصریح کرد: تلاش شود که در ماه مبارک سه وعده نماز در مساجد خوانده شود و ضمن پخش اذان، قرائت نماز نیز در حد معقول از بلندگوهای مساجد پخش گردد.

نماينده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه تهاجم فرهنگی دشمن بر روی جوانان و نوجوانان تمرکز یافته، افزود: باید برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد تلاش کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر در پایان، ماه رمضان را ماه خدمت و از خودگذشتن دانست و گفت: در هیچ ماهی خدمت به مردم به ویژه مستضعفان و فقرا به اندازه ماه رمضان اجر و پاداش ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha