سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام هاشمی آوج

حوزه/ امام جمعه آوج با تاکید بر فرهنگ سازی برای توسعه و ترویج مطالعه مفید گفت: ارتقای آگاهی جامعه به ویژه آگاهی دینی مردم، مهمترین راهکار برای افزایش توان ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی و توطئه های دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی در دیدار با مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: امروزه با پیشرفت گسترده تکنولوژی، خیل عظیم و متنوع اطلاعات و اخبار از طریق شبکه های مختلف، در سطح جوامع توزیع می شوند.

وی افزود: ارتقای آگاهی جامعه به ویژه آگاهی دینی مردم، مهمترین راهکار برای افزایش توان ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی و توطئه های دشمنان است.

امام جمعه آوج اظهار کرد: بسیاری از این اطلاعات و مطالب منتشر شده، نادرست و یا برای انحراف افکار عمومی به ویژه نوجوانان و جوانان است، که تنها راه مقابله با این کارشکنی ها، ارایه اطلاعات صحیح و مفید می باشد تنها در این صورت است که اگر فرد دچار شبهه شد، پاسخ درست را می یابد.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: بزرگترین وظیفه، فرهنگ سازی برای توسعه و ترویج مطالعه مفید است که کتابداران مطلع و علاقه مند ، نقشی مهم و اساسی در این زمینه دارند.

وی افزود:  نشانه بارز دین مبین اسلام، این است که همواره و در تمامی اعصار و قرون، زمینه را برای پیشرفت علمی و بحث و تبادل نظر باز گذاشته است.

امام جمعه آوج گفت: در تمامی تاریخ اسلام مشاهده شده که همواره زمینه برای رشد و شکوفایی علمی مهیا بوده و هر زمان که از این فضای غنی اسلامی دور شده ایم، به فرهنگ و ارزش هایمان آسیب رسیده است.

حجت الاسلام هاشمی در پایان ضمن تاکید بر نقش مهم کتابخانه های عمومی در افزایش فرهنگ جامعه، یادآور شد: راه اندازی کتابخانه در روستاهای دورافتاده و مناطق محروم از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که لازم است  گام های بیشتری در این زمینه  برداشته شود.

رمضانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار گفت: هدایت و راهنمایی های ارزنده ائمه جمعه و جماعات، می تواند ما را در دستیابی به اهداف و برنامه های مهم فرهنگی، هرچه بیشتر یاری دهد.

وی ضمن اشاره به محدودیت های اداره کتابخانه ها، اضافه کرد: امید است با حمایت و همکاری خیرین و افراد علاقه مند به علم و ادب، زمینه افزایش کتب موجود در کتابخانه ها، بهسازی و تعمیر و تجهیز فضا و اجرای برنامه های مفید فرهنگی در راستای جذب هرچه بیشتر مخاطب، فراهم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha