جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: با توجه به شرایط امروز دنیا، نیازمند تربیت افراد توانمندی برای تبلیغ معارف دینی و مذهبی هستیم که در این راه باید از فناوری ها و تکنولوژی های روز استفاده گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، امروز، در دیدار با مدیر و معاونین و جمعی از طلاب مدرسه سفیران هدایت قزوین بیان کرد: سفیران هدایت در انجام وظیفه دینی و تبلیغی خود همکار و همیار قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) هستند.

وی افزود: همان گونه که قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) بر اساس آیات الهی به هدایت و ارشاد انسان ها می پردازند سفیران هدایت هم همان گونه که از نامش پیداست وظیفه هدایت و ارشاد انسان ها بر اساس آموزه های دینی و الهی ر ا بر عهده دارند.

این استاد حوزه گفت: مدرسه سفیران هدایت می توانند با توجه به نیازهای جامعه افراد توانمندی را برای تبلیغ معارف دینی تربیت نماید که در این راه باید حداکثر استفاده را از تکنولوژی ها، علوم روز دنیا، مهارت های تجربی فراوان و فنون تبلیغی بکند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در مسیر تبلیغ آیین پیامبر اکرم (ص) عناصر دیگری همچون خشیت،تواضع، فروتنی و تزکیه نیز لازم است و و وقتی این عوامل فراهم باشد تعلیم نیز اثر بخش خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه 2 سوره انفال «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ إِذَا ذُكِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آيَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِيمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ : مومنان کسانی هستند که وقتی خداوند یاد می شود دل هایشان روشنایی پیدا کرده و وقتی آیات الهی بر آنها تلاوت می شود بر ایمانشان افزوده شده و بر خداوند توکل می کنند» عنوان کرد: وقتی که به جایی رسیدیم که احساس کردیم در برخورد با آموزه های دینی و الهی ، شادابی و نشاط قوی به ما تزریق می گردد معلوم می شود که در مسیر رشد و بالندگی دینی و ایمانی قرار داریم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha