دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امر به معروف

حوزه/ اولین مرحله در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، شناخت معروفات و منکرات است تا از کارهای سلیقه ای جلوگیری به عمل آید.

حجت الاسلام علیرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، با اشاره به ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: امر به معروف، یعنی دعوت به خوبی‌ها ونهی ازمنکر، یعنی بازداشتن از بدی ها، بنابراین اگر این مهم به نحو احسن انجام پذیرد، نه تنها از امر به معروف استقبال می شود، بلکه شوق انسان درنهی از منکر بیشتر خواهد شد . 

این محقق حوزوی با بیان این که اگر شرایط امر به معروف و نهی از منکر رعایت  شود، همه از آن استقبال خواهند کرد، ابراز داشت: ابتدا باید معروف شناسایی شود، چرا که هر چیزی که به زعم انسان معروف است، لزوما معروف نیست، لذا اولین مرحله در اجرای امر به معروف و نهی از منکر شناخت معروفات و منکرات است تا از کارهای سلیقه ای جلوگیری به عمل آید. .

وی افزود: روش انجام این فریضه از جایگاه پر اهمیتی برخوردار است و اگر براساس شرایط و موازین انجام نپذیرد، آسیب جبران ناپذیری به بار خواهد آورد، لذا فرد آمربه معروف و ناهی از منکر باید به شرایط اجرای این مهم توجه کند.

حجت الاسلام رحیمی، تذکر لسانی را وظیفه‌ای همگانی خواند و تصریح کرد: شرط اساسی در اجرای امر به معروف برای خدا بودن آن است و اگر برای منافع شخصی انجام بگیرد اثر گذار نخواهد بود.

این محقق حوزوی در پایان تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید شرایط و موازین اجرای امر به معروف و نهی از منکر راتبیین کرده، آن را ترویج دهند، تا جامعه اسلامی به تعالی نزدیک گردد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha