شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید حسن سیدی بیرجند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:امر به معروف و نهی از منکر و ترویج آن در جامه موجب سعادتمندی جامعه می شود و آنها را از گزند آسیب‌های اجتماعی دور می کند.

حجت الاسلام سیدحسن سیدی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، بابیان اینکه شعبان، ماه اعیاد شیعیان است،اظهار کرد: میلاد امام حسین(ع)،میلادحضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و میلاد امام سجاد(ع) و همچنین میلاد منجی عالم بشریت امام زمان(عج) دراین ماه پربرکت قرار دارد که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

وی به میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار و میلاد حضرت عباس(ع) و روز جانباز اشاره و تصریح کرد:عزتمندی و ذلت گریزی از شاخص‌ترین فضایل اخلاقی امام ‌حسین(ع) در زندگی فردی و زندگی اجتماعی ایشان بود.

این استاد حوزه، با اشاره به اینکه نهضت عاشورا شايسته ترين خصلت هاي انساني و خداپسندانه و فضايل اخلاقي و ديني را در خود جاي داده است،بیان داشت: قيام و به پا خاستن براي خدا سفارش قرآني است و اين سفارش، چاشني نهضت امام حسين (ع) است.

وی عنوان کرد: نهضت امام حسين(ع) حوزه رفتاري اخلاقي بسيار باشکوهي را به جهانيان عرضه نموده است و همين امر باعث توسعه مذهب شيعه و دلپذيري آن در ميان مردمي مي شود که کمترين آشنايي را با اين مذهب و به خصوص با نهضت حسيني دارند.

حجت الاسلام سیدی، به جایگاه والا و تاریخی امام ‌حسین(ع) و محبت پیامبر اسلام(ص) به امام ‌حسین(ع) پرداخت و ایشان را اسوه معرفت و تقوا و شجاعت و مردانگی و اخلاق و سخاوت دانست و اظهار کرد: امام ‌حسین(ع) مظهر کامل عشق و دلدادگی است و عشق به امام ‌حسین(ع) تا روز قیامت در دل تمامی مسلمانان شعله‌ور است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را يکي از واجبات و فروع دين ذکر کرد و گفت: معروف فقط شامل واجب و کلمه منکر فقط شامل حرام است و لذا امر به معروف فقط در کارهاي واجب واجب است و نهي از منکر فقط در کارهاي حرام واجب مي شود.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قیام امام حسین (ع) را قیامی تمام نشدني و هميشگي دانست و یادآور شد: ابعادحادثه عاشورا جهان بشریت و انسانیت را بیدار کرد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر لسانی و میدانی است اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر و ترویج آن در جامه موجب سعادتمندی جامعه می شود و آنها را از گزند آسیب‌های اجتماعی دور می کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت:امام ‌حسین(ع) در حسن خلق، تواضع، ادب، بخشش، صله رحم، راستی، درستی، عبادت، فراست و ذکاوت، شجاعت و شهامت، آزاری و سعادت، فداکاری و گذشت، امیدواری و آرزو، شرافت و عشق، مرام و مسلک، صبر و بردباری، سیاست ملی و مظلومیت اجتماعی دارای نبوغ فکری بود.

وی بیان داشت:درعصر بازسازى ایمان و فرهنگ، توجه به ابعاد الگویى امام حسین (ع) ضرورى است لذا امروز ‌اگر کردار و گفتار یزیدی در جامعه مشاهده می‌شود، باید حسین‌وار امربه معروف ونهی از منکر کرد.

حجت الاسلام سیدی، امام ‌حسین(ع) را بزرگ پاسدار دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی در طول تاریخ دانست و بیان داشت: پاسداران دوران دفاع مقدس، مخلصانه از جان خود گذشتند تا حسینی شوند و با جهاد عاشورایی، حکومت و وطن خویش را سرافراز ساختند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha