شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوان

استاد حوزه خواهران بیرجند، با تاکید بر نقش همسران طلاب در ترویج معارف اهل بیت(ع) گفت: همسران طلاب الگوی بانوان جامعه هساتد لذا باید در رفتار خود بسیار دقت نمایند .

استاد حوزه علمیه خواهران بیرجند، درگفتگو، با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه انسان به سمت کمال می رود، افزود: هرانسانی برای هرگونه کمالی آماده و خواهان ترقی است و باید هدف از آفرینش را فراموش نکرده و به آن چه  که دارد قناعت کند.

فاطمه الهامی، در پاسخ به این سوال که آیا ازدواج مانع ادامه تحصیل در حوزه های علمیه می شود بیان داشت:ازدواج مانع ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه نیست لذا طلاب خواهر باید قدردان حضور در حوزه باشند زیرا این حضور و توفیق برای هرکسی حاصل نمی شود.

وی با اشاره به اینکه زنان باید شرایط و امکانات را برای پیشرفت همسرشان فراهم کنند ادامه داد: حوزویان باید الگوی جامعه باشند چرا که به عنوان عضوی از اجتماع وظایف خانوادگی و تحصیلی خود را همراه با یکدیگر انجام داده و در امر همسرداری و فرزندپروری هم موفق باشند.

الهامی، با اشاره به نقش زنان در پیشرفت همسرانشان، تاکید کرد: اگر مردی علاقه به ادامه تحصیلات یا مطالعه و خواندن کتاب برای افزایش معلوماتش  را دارد، نه تنها مخالفت، بلکه تشویق و ترغیب باید از ناحیه بانوی خانواده انجام گیرد.

این کارشناس خانواده، با اشاره به اینکه زن و مرد باید به یکدیگر آرامش بدهند اظهار داشت: طلاب و روحانیون نزدیکترین قشر به آحاد مردم از لحاظ زندگی در سطح متوسط  و پایین تر هستند و باید با رفتار، کردار و گفتار خود با دیگران آرامش را به جامعه تزریق کنند.

وی مطرح کرد: قطعاً وظیفه طلاب خواهر به ‌عنوان یک مادر یا همسر سخت است ولی می‌توانند با جدیت و پشتکار این زمینه‌ها را جبران کرد و در همه عرصه‌ها موفق بود.

وی با اشاره به اینکه زنان باید از ذوق،علاقه و فرصت خویش استفاده کنند عنوان کرد: لازمه همسرداری این است که مرد در این زمینه همسرش را تشویق و امکانات لازم را تا حد امکان برایش فراهم سازد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha