دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مکارم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: دشمنان به خوبی می دانند حجاب با نظام وابسته است؛ اگر حجاب را از بین ببرند اسلام را نیز از بین خواهند برد به همین دلیل با تمام وجود به صحنه آمده و سرمایه گذاری زیادی در این موضوع کرده اند تا حجاب را از بین ببرند و از این طریق در نظام سستی ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز  در دیدار برگزار کنندکان همایش«عفاف، عزت عشق» که در مدرسه امیر المومنین(ع) قم برگزار شد با تقدیر از  برگزار کنندکان این اجلاسیه با بیان اینکه تمام احکام الهی در اسلام دارای فلسفه است و هیچ چیزی بی حکمت بیان نشده است گفتند: یکی از موضوعات، حجاب  است که دارای فلسفه می باشد و بی حکمت بیان نشده است.

ایشان اظهار داشتند: یکی از غرایز انسان غریزه جنسی و در اهمیت آن همین اندازه بس که 50 درصد خواسته های انسان را غریزه جنسی تشکیل می دهد و زمانی که 50 درصد غرایز را جنسی تشکیل می دهد چگونه است که زنان مسلمان به دنبال حجاب خود نیستند و با وضعی نامناسب وارد کوچه و خیابان می شوند و موجبات بیدار شدن هوای نفس جوانان می شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان ساختند: من تعجب می کنم با وجود این همه  پرونده های قضایی بعضی ها در اصل موضوع و اصل حجاب شک و تردید می کنند، کجای حجاب دارای شک و تردید است وقتی این همه فساد در جامعه به خاطر نبود حجاب می باشد.

*غرب از نیمه برهنه بودن خود خسته شده است

این مرجع تقلید افزودند: غربیها  از نیمه برهنه بودن خود خسته شده اند و سرچشمه مشکلات را در این موضوع می ببینند؛ ولی امروز جامعه اسلامی به سمت دیگری پیش می رود.

معظم له خطاب به برگزارکنندگان همایش ابراز داشتند: باید در کنار حجاب، محکم و استوار بود و این عمل را  که شروع کرده اید با شجاعت تمام به پیش ببرید، قرآن نیز تاکید فراوانی بر اهمیت موضع حجاب و امر به معروف دارد.

ایشان خاطر نشان ساختند: موضوع امر به معروف آنچنان که دشمنان دارند تبلیغات سو می کنند به معنای خشونت و دشمنی نیست؛ امر به معروف به معنای نصیحت است و جمعیت ناصحین در قم  نیز از طریق محبت و مهربانی مردم و زنان را به حجاب دعوت می کنند و این حرکت بازتاب خوبی داشته است. ادبیات امر به معروف نباید ادبیات توهین دعوا و ناسزا باشد که برخی فکر می کنند اینگونه است؛ با رافت و مهربانی می توان قلب ها را جذب اسلام کرد و بد حجابی را از بین برد.

ایشان با بیان اینکه چرا با وجود این همه فعالیت هنوز بی حجابی ریشه کن نشده گفتند: دشمنان به خوبی می دانند حجاب با نظام وابسته است؛ اگر حجاب را از بین ببرند اسلام را نیز از بین خواهند برد به همین دلیل با تمام وجود به صحنه آمده و سرمایه گذاری زیادی در این موضوع کرده اند تا حجاب را از بین ببرند تا از این طریق در نظام ایجاد سستی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: موضوع حجاب تنها مربوط به مراجع و شما نیست؛ بلکه نهادهای فرهنگی دیگر مانند آموزش پرورش و دستگاههای دولتی باید حرکت و فعالیتی در موضع حجاب انجام دهند و حتی بخشنامه هایی صادر کنند تا کارمندان دولت موضوع حجاب را جدی گیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha