سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: اخیراً شنیده شده که شرکت مخابرات برخی از قیمت ها را افزایش داده، لذا در این راستا باید مردم را توجیه کرد که به چه دلیل قیمت ها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له عصر امروز در دیدار با سرپرست شرکت مخابرات کشور ضمن تبریک آغاز ماه شعبان و موالید این ماه، اظهار داشتند: تلفن همراه، اینترنت و ... از فناوری های جدیدی هستند که در تأثیر آنان در پیشرفت کارهای اجتماعی، دینی، سیاسی، فرهنگی و ... شکی نیست؛ اما همانند شمشیر دو لبه هستند که می توانند اسباب تخریب را نیز فراهم کنند.

ایشان با تأکید بر این که باید راه های سوء استفاده از فناوری های جدید مسدود شوند، ابراز داشتند: اگر این فناوری ها بدون کنترل در اختیار جامعه قرار بگیرد، مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان ساختند: امروز دستان دشمنان خارجی برای همه پیداست و باید جلوی سوء استفاده آنان را گرفت.

این مرجع تقلید با اشاره به یکی از مشکلات تلفن همراه، تصریح کردند: انتقال معلومات تلفن های همراه به شبکه ها و سایت های خارجی پس از اتصال به اینترنت، یکی از معضلاتی است که امروز شاهد آن هستیم؛ چراکه تبدیل به وسائل جاسوسی شده و اسرار و مسائل شخصی افراد به آنان منتقل می شود.

این استاد درس خارج فقه حوزه بیان داشتند: باید در این مسائل دقت کرد و کنترل های لازم انجام شود.

معظم له با اشاره به ضررهای طبی تلفن های همراه، اظهار داشتند: در یکی از روزنامه های نسبتا معتبر مطالعه کردم که قریب به 200 نفر از دانشمندان داخل و خارج از کشور گواهی دادند که امواج تلفن های همراه آثار سوء داشته و برخی از این سرطان ها در اثر همین امواج است.

ایشان ابراز داشتند: باید در این آسیب ها اندیشه و تفکر کرد تا آن را به حداقل رساند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر فرهنگ سازی و آموزش استفاده از تلفن همراه، خاطرنشان ساختند: استفاده نادرست از این فناوری در هنگام رانندگی و عبور و مرور در خیابان ها، از دیگر مشکلاتی است که دامنگیر جامعه می باشد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: اخیرا شنیده شده که شرکت مخابرات برخی از قیمت ها را افزایش داده است که در این راستا باید مردم را توجیه کرد که به چه دلیل قیمت ها افزایش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha