چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 350545
۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
مدرسه صادقیه خرم آباد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به برنامه های آموزشی، پژوهشی و تهذیبی، از تحصیل 141 طلبه در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام شمسی فر در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد با اشاره به زمان تاسیس مدرسه علمیه صادقیه، گفت: این مدرسه تابستان سال 1387 به همت آیت الله شیخ عباسعلی صادقی، در زمینی به مساحت هزارو 850 متر مربع در خرم آباد بنیانگذاری شد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد ادامه داد: ساختمان این مدرسه در دو طبقه ساخته شده و دارای حسینیه، 12 حجره، سالن مطالعه و کتابخانه مجهز و دیگر امکانات مورد نیاز طلاب می باشد.

*تحصیل 141 طلبه

 وی، زمان پذیرش اولین دوره طلاب در مدرسه صادقیه را سال 87 اعلام کرد و افزود: هم اکنون 141 طلبه سطح 1 در پایه های 1 تا 6 در این مدرسه، زیر نظر 10 استاد، به فراگیری علوم حوزوی مشغول می باشند.

حجت الاسلام شمسی فر  با اعلام این که تاکنون 30 نفر از طلاب مدرسه صادقیه سطح یک را گذرانده و حال حاضر در سطح 2 مدرسه کمالیه به تحصیل می پردازند، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی آینده نیز 40 طلبه پس از گذراندن دوره اختبار و تثبیت پذیرفته شده و به جمع طلاب این مدرسه می پیوندند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد به برگزاری امتحانات پایان ترم در مدرسه صادقیه اشاره کرد و گفت: در امتحانات پایان ترم، طلاب از روز 19 خرداد با آمادگی کامل به رقابت با یکدیگر و سنجش علمی خود می پردازند.

*کتابخانه ای با 3 هزار جلد کتاب

حجت الاسلام شمسی فر در ادامه با اشاره به این کتابخانه مدرسه دارای 3 هزار جلد کتاب می باشد، گفت: در این کتابخانه علاوه بر فراهم ستزی امکانات رایانه ای، نرم افزارهای پژوهشی نیز برای استفاده طلاب نصب شده و آنان می توانند در عرصه پژوهش و تحقیق از این ظرفیت استفاده کنند.

وی به برنامه های اردویی نیز اشاره کرد و افزود: 50 نفر از طلاب مدرسه در اردوهای جهادی و فعالیت های فرهنگی و آموزشی در مناطق محروم شرکت کرده و تابستان امسال نیز این طرح برای طلاب داوطلب برگزار خواهد شد.

*برنامه های تهذیبی و ورزشی

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، همچنین برگزاری محافل انس با قرآن و عترت، قرائت ادعیه، برگزاری سلسله جلسات درس اخلاق با حضور اساتید اعزامی از قم و استادان بومی و ... را از دیگر برنامه های تهذیبی و فرهنگی این مدرسه اعلام کرد.

حجت الاسلام شمسی فر، توجه به ورزش طلاب را امری ضروری خواند و ابراز داشت: ورزش در این مدرسه جدی گرفته شده، به طوری که طلاب با حضور در سالن های ورزشی، در رشته های رزمی و فوتسال به ورزش می پردازند.

وی در پایان، برگزاری کلاس های تقویتی را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: ارائه مشاوره در زمینه های مختلف به طلاب، بخش دیگری از برنامه های مدرسه صادقیه را تشکیل می دهد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمید رضا کشوری IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    سلام خدمت عزیزان گرامی من کلاس هفتم هستم می خواهم وارد حوزه شوم لتفا راهنمایی کنید