چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 350738
۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
قرآن کریم

بهترين توصيه براي پدرها و مادرها كه براي هر چهار فرزند خودم نيز اين كار را انجام داده ام، اين است كه آنها را با مسجد و جلسات قرآنی آشنا كنند.

حجت الاسلام شعبانعلي رجبي، پدر حجت الاسلام محمدمهدي رجبي در گفتگو با خبرگزاري «حوزه» در مشهد، گفت: بهترين توصيه براي پدرها و مادرها كه براي هر چهار فرزند خودم نيز اين كار را انجام داده ام، اين است كه آنها را با مسجد و جلسات قرآنی آشنا كنند.

وي با بيان اينكه بچه با تشويق هاي ديگران، داراي انگيزه مي شوند، ابراز داشت: اين كار شروع خوبي براي فعاليت هاي قرآني فرزندان است.

حجت الاسلام رجبي درباره نوع رفتار و عملكرد خود براي تربيت قرآني فرزندانش، اظهار داشت: براي اين كار در خانه تلاش مي كرديم كه فضاي منزل كنترل شده و نسبت به نحوه تربيت فرزندانم توجه و دقت داشتم و همچنين به چگونگي تغذيه آنها كه از هر مالی نبود و از هر جایی تهیه نشده باشد، حساس بودم و هميشه در فضاي خانه نیز براي قرآن خواندن آنها وقت مي گذاشتم.

وي به كسب مقام اول رشته حفظ قرآن كريم در مسابقات بين المللي را از سوي فرزندش، لطف امام رضا (عليه السلام) و امام زمان (عج) دانست و گفت: وقتي پسرم در مسابقات حاضر بود، استرس داشتم و آن لحظه ها برايم سخت گذشت اما كسب اين رتبه در روحيه من، مادرش خانواده و اقوام تاثير گذار بود به طوری که خيلي ها براي قرآني شدن فرزندان خود تماس مي گيرند و از ما راهنمايي مي خواهند.

پدر حجت الاسلام محمدمهدي رجبي با بيان اينكه حضور پدر و مادر و رفت و آمد به محفل های قرآني مهم است، گفت: امام صادق (عليه السلام) مي فرمايند جوانان و نوجوانان را دريابيد كه آشنا شدن با قرآن در تحقق اين آموزه ديني موثر است.

وي اضافه كرد: سعي مي كردم بچه ها را، به محافل قرآني ببرم و حتی برنامه هاي خود را براي آن جلسات تعطيل مي كردم كه در نتيجه اين كارها، اثرگذار بود.

حجت الاسلام رجبي  يادآورشد: اگر بفهميم قرآن چه ميزان در زندگي اثر و بركت هايي دارد، پدر و مادر از همان نوجواني و جواني فرزندانشان را با اين فضاي معنوي آشنا كنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha