شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام ناطق

امروز عصر انفجار اطلاعات و عالم فضای مجازی است و در این عصر پیشرفت علم و دانش می بینیم که چقدرسوال و شبهه نسبت به امور دینی ، تشیع و جمهوری اسلامی مطرح می گردد که لازم است طلاب فاضل و مهذب به آنها پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلین ناطق نوری،  امروز در چهارمین گردهمایی مدیران مدارس علمیه تهران که در مدرسه امام باقر(ع)، برگزار شد با تاکید بر احیای سنت های قدیم حوزه و با مقایسه شرایط قبل و بعد از انقلاب در حوزه های علمیه گفت: شرایط امروز حوزه با شرایط قبل از انقلاب تفاوت فاحشی دارد چرا که آن زمان نه حکومت و نه اداره کشور با روحانیون بود و حکومت وقت اجازه فعالیت گسترده نمی داد اما با همان شرایط حوزویان هرگز دست از فعالیت های دینی خود برنمی داشتند.

وی ادامه داد: امروز عصر انفجار اطلاعات و عالم فضای مجازی است و در این عصر پیشرفت علم و دانش می بینیم که چقدرسوال و شبهه نسبت به امور دینی ، تشیع و جمهوری اسلامی مطرح می گردد که لازم است طلاب فاضل و مهذب به آنها پاسخ دهند.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری، با اشاره به اینکه سطح معلومات در حوزه پایین آمده است، گفت: امروز سطح علمی  حوزه پایین آمده و با توجه به توقعات و انتظارات گسترده و انتظارات روز افزون از حوزه باید مدیران و بزرگان حوزه برای ارتقای این سطح و جدیدیت طلاب در تحصیل و تهذیب برنامه ریزی و تلاش جدی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری تصریح کرد: زمانی آرزو داشتیم سیستم حوزوی حاکم بر دانشگاه ها شود اما امروز این سیستم حوزوی است که دانشگاهی شده است لذا باید تلاش کنیم از همه ظرفیت های حوزه استفاده شود تا روحانی با اخلاق، مهذب و متقی تربیت شود.

وی با تاکید براینکه اخلاق محوری باید رویکرد اصلی مدارس علمیه شود اظهار داشت: مرحوم آیت الله مشکینی مکاسب درس می داد اما حین درس، منش و روش وی غیر از درس، اخلاق محوری بود، مرحوم حسین فاطمی قمی نیز همین طور بود که درس اخلاق او همه را منقلب می کردو نیاز امروز ما در حوزه همینگونه کارها است.

تولیت حوزه علمیه امام باقر لواسان ، در پایان با ذکر روایتی از امام علی(ع) در باب عمل کردن علما به علم اشان گفت: در این روایتی به نقل از پیامبر اکر(ص) است آمده عالمی که علم خود به مردم اموخته نجات یافته و آن عالمی که علم آموخته به مردم را خودش عمل نکند در تاریکی و جهنم جای دارد، و لذا جا دارد به این نکته توجه کنیم و در عمل به آنچه آموخته ایم  اهتمام داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha