دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اساتید

حوزه/ شناسایی استعدادهای برتر طلاب و راهنمایی آنان به سمت موضوعات مورد نیاز، جذب طلاب به اندازه امکانات موجود، حضور و غیاب منظم در کلاس‌ها، و ... از مباحث مطرح شده د کمیسیون اساتید می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ترابی پیش از ظهر امروز در هفدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در سالن همایش های  مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز ارائه تحقیقی جامع از سوی طلاب در راستای نیاز های روز جامعه و دنیای اسلام، کمتر محقق شده و باید به ریشه یابی دلایل آن پرداخت.

وی ادامه داد: شلوغی برخی کلاس‌ها، اشتغال زیاد بعضی اساتید، کم شدن حس تعهد و مسئولیت‌پذیری از جمله مشکلاتی است که در این زمینه وجود دارد.

رئیس کمیسیون اساتید و افزایش بهره‌وری تدریس اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم؛ با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های اخلاق یکی از راه کارهای برطرف کردن این مشکلات است، ابراز داشت: ارتقای مسئولیت‌پذیری طلاب از راه های گوناگون، تجهیز کلاس‌های حوزوی به وسائل آموزشی مناسب، ارائه طرح برای کاهش اشتغال اساتید و سوق دادن اساتید به کلاس‌هایی با تعداد شاگردان کمتر، برخی از راه کارهایی است که در این کمیسیون ارائه شده‌ است.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: همچنین لازم است کارگاه‌های کلاس‌داری برای اساتید برگزار و علاوه بر آن، طلاب نیز از نیازهای روز اطلاع یافته و توانایی لازم برای پاسخگویی به شبهات را کسب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در پایان تصریح کرد: شناسایی استعدادهای برتر طلاب و راهنمایی آنان به سمت موضوعات مورد نیاز، جذب طلاب به اندازه امکانات موجود، حضور و غیاب منظم در کلاس‌ها، دخالت دادن اساتید در طرح سوالات و بهره‌گیری از اساتید متخصص در امتحانات شفاهی در کنار توجه بیشتر به امر پژوهش از دیگر راه کارهای ارائه شده در این کمیسیون می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha