جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
12

حوزه/ رئیس کمیسیون نقش اساتید در ارتقای علمی و تربیتی طلاب اجلاسیه اساتید با بیان اینکه مشکلات درسی، آموزشی و معیشتی طلاب باید از طریق اساتید به مسئولان حوزه منتقل شود گفت: البته باید روحیه قناعت، مباحثه و تحصیل عالمانه را در طلاب تقویت کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی پیش از ظهر امروز در هفدهمین اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم که در سالن اجلاسیه مدرسه تخصصی فقه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: زمانی تدریس و تحقیق در حوزه ارتقای کیفی خواهد یافت که رابطه میان استاد و شاگرد نیز ارتقا یابد.

وی ابراز داشت: اساتید رکن اصلی ارتقای سطح علمی و اخلاقی طلاب به شمار می‌روند؛ به این ترتیب که میزان تاثیرگذاری استاد در حوزه در ابعاد گوناگون دانش‌افزایی، تربیتی و اخلاقی، بستگی به منش و مشی علمی و رفتاری آنها دارد.

رئیس کمیسیون نقش اساتید در ارتقای علمی و تربیتی طلاب اجلاسیه اساتید سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه مشکلات درسی، آموزشی و معیشتی طلاب باید از طریق اساتید به مسئولان حوزه منتقل شود گفت: البته باید روحیه قناعت، مباحثه و تحصیل عالمانه را در طلاب تقویت کرد.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: برای رساندن حوزه علمیه به جایگاه عظیم صیانت از دین، دفاع از اسلام و نشر آن نیازمند اتکا به اصولی هستیم که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید آنها را مورد تاکید قرار داده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای ارتقای سطح اخلاق در حوزه باید تمرکز در حوزه را تقویت و از تشکیک و پراکندگی در مدیریت حوزه پرهیز کرد؛ چراکه مدیریت، مسئولیتی سنگین و حساس به شمار رفته و شخصی که آن را بپذیرد، باید تمام وقت و انرژی خود را در همین راستا صرف نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر اینکه جایگاه حوزه باید مطابق با انتظارات اهل بیت(ع) باشد، اظهار داشت: شکوه و عظمت حوزه در گرو رعایت اصولی است که رهبری و مراجع همواره آنها را گوشزد کرده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه موقعیت ممتاز طلبگی افتخاری عظیم در جامعه اسلامی است، گفت: اساتید باید این موقعیت را به طلاب یادآور شده و همواره آنها را در راستای اهداف خود مورد تشویق قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha