دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عمامه‌گذاری

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان جمعی طلاب جوان حوزه استان، لباس پر افتخار روحانیت را بر تن خواهند کرد.

حجت الاسلام محمدی مهدی فر در گفتگو با خبرنگار «حوزه» ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه، گفت: به مناسبت اعیاد شعبانیه، جشن تلبس ده نفر از طلاب کرمانشاهی با حضور آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و مدیران و ومسئولین حوزه استان، در مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان صحنه برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: طلابی که معمم خواهند شد، پایه پنجم حوزه را گذرانده و در کارگاه تلبس که شامل نحوه بیان احکام شرعی و چگونگی جذب جوانان به مساجد و سایر مسائل لازم برای تبلیغ دین نیز شرکت کرده اند.

وی با بیان این که لباس روحانیت، شأن و منزلت خاصی دارد و باید حرمت آن حفظ شود، تصریح کرد: حضور یک مبلغ با لباس روحانیت در بین آحاد مردم، به نوعی تبلیغ و ترویج دین است، لذا طلاب بعد از معمم شدن، باید شئونات طلبگی را بیشتر رعایت کنند.

حجت الاسلام محمدی فر در پایان ابراز امیدواری کرد: با ملبس شدن این تعداد از طلاب، ظرفیت خوبی برای بیان مسائل دینی و تبلیغی فراهم شود و تا حدودی خلاء کمبود روحانی و مبلغ  در استان کرمانشاه برطرف گردد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha