شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
1

حوزه / مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز اهمیت به اخلاق و آموزش پژوهش محور در دانشگاها برای آینده نظام و سلامت جامعه امری ضروری است؛ زیرا این جوانان آینده سازان جامعه اسلامی و انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور استان قم  با بیان این که امروز وظیفه نهادهای فرهنگی و مسئولین در قبال قشر جوان، بسیار سنگین است گفت: جوانان و به خصوص  دانشجویان آینده سازان نظام جمهوری اسلامی به شمار می روند از این لحاظ وظیفه همه نهادها، ساختن یک جامعه سالم است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: امروز یکی از وظایف مهم همه مسئولین جامعه و نهادهای فرهنگی موضوع جوانان بوده و اهمیت این مسئله مسئولیت را دو چندان کرده است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: امروز ظرفیت دانشگاه برای تولید علم  برای خدمت به نظام از بالاترین ظرفیت ها است، باید از این ظرفیت عظیم دانشگاها در ابعاد مختلف علمی و اخلاقی و اجتماعی نهایت استفاده را برد.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: یکی از وظایف مهم خانواده ها، مسؤلین فرهنگی و نهادهای تربیتی، مراقبت ازاعتقاد و باورهای دینی و همچنین تقویت آن در بین جوانان است. باید به این موضوع بسیار مهم در  مراحل مختلف آموزشی قبل از ورود به دنشگاه اهمیت خاص داده شود و نسبت به باور و اعتقاد جوان ها سرمایه گذاری کرد.

 مدیرحوزه های علمیه کشور افزود: دانشجو زمانی که وارد دانشگاه شد با فضایی باز و وسیع تر از نظر علمی، آموزشی و عقیدتی با فکرها و سلیقه های متفاوت تر مواجه می شود. اگر این دانشجو در عقیده و باور های دینی خود راسخ و استوار نباشد گرفتار انواع شبهات شد و خیلی زود باور های دینی خود را متزلزل خواهد دید.

 وی ادامه داد: اما اگر این جوان با اعتقاد راسخ و باور قوی ساخته شده در خانه و محیط های آموزشی کوچکتر وارد دانشگاه شود، قطعا هیچ شبهه و فکر اشتباهی، اعتقادات او را متزلزل نخواهد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اما اگر این جوانی که وارد دانشگاه شد و تحت تأثیر محیط دانشگاه و اساتید آن محیط آموزشی قرار گرفت و به نوعی اعتقادات خود را متزلزل دید اینجا وظیفه مهم به عهده مسئولین و نهادهای فرهنگی است تا او را با مشاوره دادن جواب های مناسب همراه با برهان، استدلال و پند و نصیحت دلسوزانه در خصوص افکار و عقیده متزلزل او جواب های مناسب و قانع کننده ای ارائه داده، او را به مسیر درست بازگردانند.

 عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اما اگر این مسؤلین نتوانند از عهده این چنین وظیفه خطیری برآیند و افکار او را اصلاح کنند، این دانشجویان چون آینده سازان نظام مقدس اسلامی می باشند زمانی که در رأس مسؤلیتی قرار گرفته و یاعهده دار کرسی تدریس در یک نهادی شوند، قطعا با افکار آلوده و شبهه ناک خود، جوانان دیگر را هم آلوده خواهند کرد.

دانشجویان نیازمند اساتید اخلاق  هستند

 مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: این موضوع می تواند یکی ازآسیب های جدی در دانشگا ها باشد. امروز با وجود این همه شبکه های اجتماعی اگر در گذشته برای بهبود و پیشرفت اخلاق در بین جوانان نیازمند به یک استاد اخلاق بود، با این شرایط جدید و فضاهای مسموم، نیازمند ده ها استاد اخلاق است.

 آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: امروز اهمیت دادن به اخلاق، آموزش پژوهش محور در دانشگاها، برای آینده نظام و سلامت جامعه امری ضروری است، زیرا جوانان آینده سازان جامعه اسلامی و انقلابی هستند و دشمن از هر طریقی به دنبال این است تا جامعه و به خصوص قشر جوان را از نظر عقیدتی و اخلاقی با انحراف های جدی مواجه کند ، لذا خطر این موضوع در جامعه و در بین خانودها بسیار مشهود است.

 آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: کوچک ترین غفلت از ناحیه نهادهای فرهنگی و مسئولین دانشگاه ها و همچنین غفلت از جوانان ممکن است جامعه و نظام را با آسیب های جدی مواجه کند. بنابراین رسیدگی به اخلاق، تقویت اعتقاد و باورهای دینی و همچنین ارزشهای اسلامی و پاسخ گویی مناسب به شبهات در بین جوانان یکی از وظائف همه اقشار جامعه به شمار می رود و کوتاهی کردن در این مسئله قطعا جامعه را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

 انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha