شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله بوشهری و سقائیان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه توجه به سهم حوزه در پروژه های عمرانی قم را مهم دانست و ابراز داشت:در پیشرفت ها و پروژه های قم سهم حوزه علمیه نادیده گرفته نشود چرا که بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام در این شهر مقدس واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری، امروز در دیدار دکتر سقاییان نژاد، شهردار جدید قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، به تشریح بایسته ها و الزامات شهرداری درجهت توسعه و پیشرفت شهر مقدس قم و لزوم تلاش همه جانبه در جهت رفع محرومیت های قم پرداخت.

وی گفت: درانجام کارهایی که ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می دهیم، باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که در منظر خدا و اهل بیت(ع)  هستیم این امر مهم در آیات قرآن کریم نیز تصریح شده است.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به پاداش های الهی برای کسی که به مردم خدمت می کند خاطر نشان ساخت:کار در شهرداری و سایر جاهایی که برای خدمت رسانی به مردم است، حقیقتا عبادت محسوب می شود و در روایات اهل بیت(ع) پاداش های زیادی برای کسانی که به مردم و مومنین خدمت می کنند ذکر شده است؛ لذا باید از این فرصت گرانبها در خدمت هرچه بیشتر به مردم استفاده کرد.

آیت الله حسینی بوشهری رشد و بالندگی را انتظار دین اسلام از همه انسان ها توصیف کرد و افزود: اسلام از همه ما نه درجا زدن را خواسته است نه پسرفت، بلکه پیشرفت و رشد را خواسته است  و انتظاری که ما از مجموعه شهرداری قم داریم این است که همواره در حال رشد و بالندگی باشد تا شاهد شکوفایی هرچه بهتر شهر مقدس قم باشیم.

*کارهای عقب افتاده در شهرداری قم تدارک شود

امام جمعه قم توجه به کارهای عقب افتاده در شهر قم را ضروری دانست و با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) گفت: کارهایی که هر روز مورد نیاز است نباید متوقف شود منتها باید برنامه ریزی خاصی شود تا جبران کارهای عقب افتاده شهری در قم نیز انجام گیرد چرا که در روایت نیز داریم عاقل همانطور که کار امروز خود را انجام می دهد کارهای عقب افتاده  و گذشته خود را نیز تدارک می بیند.

عضو خبرگان رهبری توجه به اقتضائات هر شهر در برنامه ریزی ها را مهم و ضروری توصیف کرد و خاطر نشان ساخت: هر شهری اقتضائات خود را دارد و نمی شود طرح و برنامه های یک شهر را برای شهر دیگر کپی کرد؛ بلکه باید برنامه ریزی برای هر شهر با توجه به همه فاکتورها و اقتضائات همان شهر باشد تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم و کارها به درستی و متناسب با آن شهر پیش برود.

*توجه به رویکرد فرهنگی در همه برنامه های شهرداری قم

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ظرفیت های عظیم شهر مقدس قم و جایگاه آن در فرهنگ اهل بیت(ع) توجه به مباحث فرهنگی در شهر مقدس قم را خواستار شد و تاکید کرد:قم حرم اهل بیت(ع) است لذا باید ساخت و سازها و پروژه های عمرانی در این شهر متناسب با فضای معنوی این شهر باشد و در انجام همه کارها از جمله مسائل اقتصادی به رویکرد فرهنگی نیز توجه شود.

مدیر حوزه های علمیه توجه به سهم حوزه در پروژه های عمرانی قم را مهم دانست و ابراز داشت:در پیشرفت ها و پروژه های قم سهم حوزه علمیه نادیده گرفته نشود؛ چرا که بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام در این شهر مقدس واقع شده است و حدود86هزار طلبه؛ عالم و مجتهد ظرفیت بسیار عظیمی برای این شهر به وجود آورده است.

*لزوم توجه به استحکام ساختمان ها در ساخت و سازها

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در قسمت دیگری از بیانات خود  توجه به استحکام ساختمان ها و مقاوم سازی پروژه های عمرانی را از اولویت های شهرداری قم دانست و گفت: قم متاسفانه در برابر حوادث طبیعی مانند، سیل و زلزله کم توان است و نظارت ها در این خصوص واقعی نیست.

وی افزود :بلندمرتبه سازی و آپارتمان حقیقتا با فرهنگ ملی و اسلامی ما سازگارنیست؛ چرا که حریم ها در این سازه ها کم رنگ می شود و لازم است در ساخت و ساز ها به اصول معماری اسلامی ایرانی توجه ویژه ای شود.

آیت الله حسینی بوشهری درپایان توجه به ترافیک قم، انجام کارهای فرهنگی متناسب باشهر مقدس قم، و کم کردن فاصله طبقاتی با انجام کارهای عمرانی در مناطق محروم را از دیگر اولویت های شهرداری دانست و تاکید کرد:آنچه از همه مهم است، حفظ وحدت و همدلی در میان مسئولین شهری قم است؛ چرا که درسایه وحدت و همدلی کارها به خوبی پیش می رود و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات را از پیش پای یک خدمتگزار برداریم چون برداشتن مشکل از پیش پای یک خدمتگزار برداشتن مشکل از پیش پای همه مردم است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha