یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مومن

حوزه / عضو خبرگان رهبری با بيان اينكه قم به دليل مركز انقلاب و علماي تشيع بودن در كشور و جهان استثناء است، گفت: قم مركز اسلام واقعي در جهان بوده و اقتضا مي‌كند كه مسئولان اين شهر در امور خود، به مسائل شرعي توجه زيادي داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آيت‌الله محمد مومن در ديدار مرتضي سقائيان‌نژاد شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر قم اظهار داشت: اميدوار هستيم خداوند توفيق دهد تا شهردار جديد قم بيشتر از انتظار مردم فعاليت خير داشته باشد و قم در كشور نمونه شود.

وي با بيان اينكه قم به دليل مركز انقلاب و علماي تشيع بودن در كشور و جهان استثناء است، گفت: قم مركز اسلام واقعي در جهان بوده و اقتضا مي‌كند كه مسئولان اين شهر در امور خود به مسائل شرعي توجه زيادي داشته باشند و براي مثال طلب مالي بيهوده از مردم نكنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه مردم براي پياده شدن اسلام در كشور مقابل شاه ظالم ايستادگي كردند، اذعان داشت: در زمان طاغوت هر اندازه مي‌توانستند به شهر قم كم محلي كردند و به اين دليل از آن زمان تاكنون عقب ماندگي‌هاي زيادي در قم نسبت به ديگر شهرها به وجود آمده، لذا بايد فعاليت بيشتري نسبت به ساير مناطق كشور در قم انجام شود.

آيت‌الله مومن ادامه داد: براي انجام اموري كه به عهده شهرداري قم است بايد به نهادهاي بالاتر مثل مجلس گفت كه قم شرايط ويژه‌اي دارد و بايد براي آن حساب ويژه‌اي باز كنند.

وي تصريح كرد: همه مسئولان به هدفي كه وظيفه پيامبران و امامان بوده و در حال حاضر به دست ولي فقيه سپرده شده است را آن طور كه خدا خواسته اداره كنند.

عضو  شوراي نگهبان خدمت كردن در راستاي اجرا شدن اسلام را واجب دانست و گفت: مقام معظم رهبري اداره امور كلي كشور را به عهده دارد و مسئولاني مانند شهرداران نيز بايد افراد صالحي باشند تا امور را در راستاي اوامر رهبري انجام دهند.

آيت‌الله مومن خاطر نشان كرد: قم كشور اسلامي، مركز انقلاب و تشيع است كه عقب افتادگي زيادي دارد و براي انجام امور آن بايد اسلامي بودن را رعايت كرد.

وي ادامه داد: نبايد مدتي بعد از مسئوليتتان كنار بكشيد چون انسان پيش از آن كه مسئوليتي به دوشش نباشد، از آن فرار كند اما وقتي آن امور برعهده او شد بايد به نحو احسن انجام دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه انجام صحيح امور در قم ثواب زيادي دارد و عبادت خدا محسوب مي‌شود، ابراز كرد: اميدواريم با سابقه علمي و عملي دكتر سقائيان‌نژاد به همراه ۱۲ سال حضورشان در شهرداري اصفهان كه جمعيتي دو برابر قم دارد، شاهد فعاليت بيشتري در شهر باشيم.

آيت‌الله مومن با اشاره به گرفتاري‌هاي شهرداري‌ها تصريح كرد: شايد مردم از بعضي امور شهرداري ناراحت شوند، ولي مسئولان بايد براي خدا كارشان را انجام دهند.

وي افزود: براي بلند مرتبه‌سازي در قسمت‌هاي فرسوده شهر بايد دقت زيادي صورت گيرد تا آن بنا به منازل همسايگان مشرف نباشد و شهرداري توجه كند اگر كسي بلند مرتبه‌سازي انجام مي‌دهد بدون مجوز اضافه بنا را در ساختمانش نداشته باشد.

آيت‌الله مومن خطاب به شهردار جديد قم گفت: اميدوارم با سابقه‌اي كه در شهر علم و ديانت اصفهان داريد بتوانيد بهتر از آنچه تاكنون در قم انجام شده عمل كنيد و بدانيد مردم قم قدردان زحمات و امام زمان(عج) نیز دعاگوي شما خواهد بود.

آيت‌الله مومن ادامه داد: شهردار خود را از مردم بداند و خدمت‌گزار باشد كه اگر اينطور باشد مردم نيز او را در انجام امور كمك مي‌كنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha