یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله مومن

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از مقام معظم رهبری درس بگیریم و از ایشان استفاده لازم را ببریم و باید برای زندگی خود و خانواده مان ایشان را الگو قراردهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مومن در اجلاس اساتید مجتمع آموزش عالی فقه، با اشاره به آیه مبارکه «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُواْ كَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ »، اظهار داشت: هر چند همه مسلمانان وظیفه هجرت در راه یادگیری دین را ندارند، اما از هر فرقه ای، چند نفر باید برای تفقه در دین هجرت نمایند و پس از یادگیری، به قوم خود بازگردند و این یک مسئله الهی است که آیه شریفه نیز به آن تصریح دارد.

وی ادامه داد: راه تربیت عالم ربانی این است که استاد، اسلام را متجسم سازد. یعنی چه از نظر توجه به خداوند، توحید در افعال و عبادات داشته باشد و چیزی غیر از خدا در نظرش مطرح نباشد. بزرگوارانی هم که از آنها نامی باقی مانده است به خاطر همین مساله بوده است که همه کارهایشان برای خدا بود.

آیت الله مومن، امام خمینی(ره) را یک مسلمان واقعی خواند و ابراز داشت: من هیچگاه ندیدیم امام(ره) به فکر دنیا باشد یا کسی را به خاطر دنیا در فکر داشته باشد. ایشان با اینکه از مراجع بنام بودند، کمال تواضع را نسبت به طلاب و شاگردان داشت.

وی، رفتار با معنویت را موجب اثرگذاری عمیق بر طلاب دانست و تاکید کرد: شما بزرگواران که روحانی تربیت می کنید با مردم را به دین آگاه سازند، اگر عملتان صد در صد اسلامی باشد، می توانید عالم ربانی تربیت کنید.

آیت الله مومن در ادامه اظهار داشت: از الطاف الهی نسبت به من، استفاده از محضر اساتید بزرگوار و متخلق مانند حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله محقق داماد، آیت الله شیخ مرتضی حائری و علامه طباطبایی است. تمامی این شخصیت ها علاوه بر عالم بودن و دقت در مباحث علمی، متخلق به اخلاق و اسلام مجسم بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در پایان سخنان خود، مقام معظم رهبری را انسانی شایسته و والا مقام خواند و ابراز داشت: باید از مقام معظم رهبری درس بگیریم و از ایشان استفاده لازم را ببریم و باید برای زندگی خود و خانواده مان  ایشان  را الگو قراردهیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha