دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مکارم

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: وجود مراکز مهم علمی، حرم مطهرحضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و خاستگاه انقلاب قم را بی نظیر کرده است و نیاز به توجه ویژه و خاص مسئولان برای شکوفایی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با شهردار جدید قم اظهارداشتند: قم نیازمند شهرداری مدیر، لایق و باکفایت است که بتواند قم را به جایگاه اصلی خود برساند چون این شهر خاستگاه بسیاری از علما و فرهیختگان است.

ایشان با اشاره به اینکه قم، شهر معمولی نیست و با اشاره به ویژگی های آن گفتند: وجود مراکز مهم علمی، حرم مطهرحضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و خاستگاه انقلاب  این شهر را بی نظیر کرده است و نیاز به توجه ویژه و خاص برای شکوفایی دارد.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: ما درگذشته به دنبال این بودیم که در قم کنگره هایی برگزار کنیم، ولی به دلیل اوضاع نامناسب شهر نمی شد آن را اجرا کرد، ولی امروز اوضاع فرق کرده و نمونه آن کنگره تکفیری ها بود که موجب جذب بسیاری به قم شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: بسیاری از ساخت وسازهای که در قم صورت می گیرد با سایر شهرها فرق می کند؛ چون در قم ساخت و سازها بیشترفرهنگی است نه تجاری، به همین دلیل نیاز به نگاه ویژه دارد و در این عرصه قم طلبکار از دولت است چون بسیاری از شخصیت های کشور در قم تربیت می شوند.

معظم له ابراز داشتند: برای قم باید طلبکارانه با دولت برخورد کرد نه تقاضا مندانه؛ زائرینی که به قم می آیند برای  دولت هزینه دارد این هزینه را نباید تنها مردم قم بپردازند.

حضرت آیت الله مکارم  شیرازی گفتند: خدمت به مردم و شهر کریمه اهل بیت(ع)، خدمت به خدا و خلق او است و ذخیره آخرت می باشد و  این توفیقی که نصیب شما شده باید شکر گزار بود و افتخار کرد.

این مرجع تقلید با بیان این که باید به مسائل فرهنگی نیز توجه شود افزودند: کار مهم شهرداری قم تنها آبادنی شهر نیست، بلکه فرهنگ هم است این را باید جزو وظیفه خود بدانید و انجام دهید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha