دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: ساده لوحی است تصور شود؛ اگر در مسائل هسته ای توافقی صورت گیرد غربی های افزون طلب دست از سر ما برمی دارند، اگر به طور کامل تسلیم آنها نشویم و اسرائیل را به رسمت نشناسیم آنها دست از سرما برنمی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در آخرین  درس خارج  فقه خود در سال تحصیلی جاری که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با  بیان حدیثی  از امام حسن عسکری(ع) «برای مؤمن بسیار زشت است که خواسته هایی داشته باشد که او را به ذلت بکشاند» به تشریح اهمیت دشمن شناسی و لزوم حفظ هوشیاری و بصیرت در مقابل ترفندهای آنان پرداختند.

ایشان با اشاره به زیاده خواهی غربی ها مخصوصا آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای گفتند:باید سعی شود که اتحاد و همدلی بین مردم زیاد شود و بسیار ساده لوحی است که تصور شود؛ اگر در مسائل هسته ای توافقی صورت گیرد غربی های افزون طلب، دست از سر ما برمی دارند، فردا مسئله دیگری را بهانه می کنند تا تسلیم آنها شویم و تازمانی که به طور کامل تسلیم آنها نشویم و اسرائیل را به رسمت نشناسیم آنها دست از سرما برنمی دارند.

معظم له افزودند: مشکل آنها استقلال طلبی ایران در منطقه خاورمیانه است و نمی توانند ایران مستقل را تحمل نمایند و اصل استقلال و سربلندی ملت ایران برای آنها مزاحم است.

دشمنان به دنبال تجزیه عراق هستند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حمایت های بی دریغ آمریکایی ها از گروه های تروریستی به ویژه داعش گفتند: به عراق گفته اند نباید که گروه های جهادی  مردم عراق به میدان بیایند؛ می خواهند ارتش عراق شکست بخورد و عراق یکپارچه را تجزیه کنند که این کار آنها واقعا شرم آور و مضحک است.

این مرجع تقلید افزودند: دشمنان همین بلا را می خواهند سرما نیز بیاورند؛ لذا لازم است که همگی دست به دست هم دهیم و با حفظ یکپارچگی و وحدت خود در مقابل توطئه های آنان مقاومت کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به مسئله انتخابات گفتند: انتخابات، مسائل هسته ای و سایر مسائل دیگر نباید باعث اختلاف بین مردم  شود؛ چرا که اختلاف و دو دستگی  در شرایط فعلی سم مهلک است و تنها خواست دشمنان را برآورده می کند؛ چرا که دشمنان در تلاشند با ایجاد اختلاف در بین مردم مذاکرات و توافق هسته ای را به شکست بکشانند و بگویند تقصیر ایران بوده است.

توصیه به مبلغان ماه رمضان

ایشان در بخش دیگر  سخنان  خود، ضمن توصیه ای به مبلغان ماه مبارک رمضان تاکید کردند:ماه مبارک رمضان در پیش است و مبلغینی که برای تبلیغ معارف دینی به مناطق مختلف می روند، باید به اصول مهمی توجه نمایند که یکی از مهم ترین این اصول توجه به مباحث اخلاقی است؛ چرا که متاسفانه دشمنان اسلام و انقلاب به واسطه رسانه های خود مباحث فساد اخلاقی را در میان مردم و جوانان گسترش می دهند و باید با آنان مقابله مناسب انجام شود.

*اخلاق پشتوانه نظام اسلامی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اخلاق اسلامی را پشتوانه نظام و استقلال کشور دانستند و افزودند: باید مسائل مهم اخلاقی اسلام، همانند حجاب و عفاف، لزوم دوری از اختلاط محرم و نامحرم، دوری از رشوه خواری و کسب مال حلال و سایر مسائل مورد ابتلای مردم به خوبی برای آنان تبیین شود.

معظم له توصیه مردم به صرفه جویی و قناعت  را از دیگر وظایف مبلغان برشمردند و گفتند: انسان در هر شرایطی باید صرفه جویی و قناعت داشته باشد،  با توجه به تحریم ها ما در شرایطی هستیم که باید بیش از پیش صرفه جویی و قناعت کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  دوری از ریخت و پاش و اسراف را تذکر دادند و افزودند: باید آبرومندانه زندگی کنیم و از ریخت و پاش اضافی در زندگی خود دوری نماییم که این امر متاسفانه در بسیاری از مناطق رعایت نمی شود و در نامه هایی که به ما نوشته می شود این مطلب به چشم می خورد که وقتی کسی از دنیا می رود به خاطر آبروداری خیالی؛  باید متحمل هزینه های فراوانی شوند و مردم را اطعام کنند که این امر درست عکس دستور اسلام است و مردم باید برای بازماندگان میت غذا ببرند.

ایشان در پایان توجه به نیازمندان و محرومین در ماه مبارک رمضان را خواستار شدند و تاکید کردند: در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است؛ باید سعی شود به فقرا و مساکین نیز رسیدگی لازم شود و امیدواریم در این ماه شریف اسلام و امت اسلامی بتواند بر دشمنان خود فائق آیند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha