جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
صمد عزیزی

حوزه/ با توجه به نظر سنجی های انجام شده، ملت ایران هیچ وقت اجازه نخواهند داد فعالیت های هسته ای به تعطیلی کشیده شود، حتی اگر به قیمت تحمل مشکلات اقتصادی باشد.

دکتر صمد عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز در پاسخ به سئوالی مبنی بر رابطه بین اقتصاد مقاومتی و انرژی هسته ای، اظهار کرد: به دنبال پیشرفت نظام ایران اسلامی در مباحث هسته ای، دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران، تحریم های ظالمانه ای را علیه دولت و ملت اعمال کردند که در این زمان بحث اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در جهت بی اثر کردن این تحریم های ظالمانه مطرح گردید.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورتی که اقتصاد مقاومتی عملیاتی گردد می تواند به الگویی برای کشور هایی که هدف این تحریم های ظالمانه قرار گرفته اند، تبدیل شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به لزوم مطالعه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به روسای سه قوه در خصوص اقتصاد مقاومتی، افزود: ایشان بر استفاده از نیروهای داخلی تاکید کرده و همواره اقتصاد درون زا و برونگرا را مورد توجه قرار می دهند که این نشانگر اهمیت موضوع است.

عزیزی ضمن بیان این مطلب که تحریم های اقتصادی تنها حربه ای است که امروز در اختیار دشمنان نظام اسلامی قرار دارد، افزود: اگر بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی آن در داخل کشور محقق سازیم، قطعا تحریم ها که آخرین حربه و دستاویز دشمنان می باشد کند و بی اثر خواهد شد و در این صورت، دنیای استکبار از تحریم های ظالمانه مایوس گردند.

وی با ابراز تاسف از عملکرد برخی مسئولین در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی بر خلاف شعار ها و حمایت های لفظی که دارند، تصریح کرد: قطعا اگر بخواهیم به همین منوال جلو برویم، شاهد تحقق عینی اقتصاد مقاومتی نخواهیم بود و این امر موجب نگرانی مردم خواهد شد.

عزیزی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا هدف اعمال این تحریم های ظالمانه صرفا موضوع هسته ای می باشد یا خیر، بیان کرد: همان طوری که از سوی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بارها اشاره شده و تجربه مردم نیز در سالهای متمادی نشان گر آن می باشد، دشمنی آن ها با خود اسلام  و نظام اسلامی است و مسئله هسته ای تنها بهانه ای برای این خصومت ها و اعمال تحریم های ظالمانه است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زمانی که حتی مسئله پیشرفت های هسته ای مطرح نبوده، تحریم هایی از سوی آمریکا و کشورهای غربی اعمال گردیده بود و دارایی های ایران که بیش از سی و چند سال از آن می گذرد بلوکه شده و هنوز که هنوز است استرداد نشده است، و همچنین در جنگ تحمیلی نیز بار ها شاهد دشمنی های خصمانه آنان بوده ایم.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که نظام اسلامی الگوی کشور ها و ملت های مظلوم دنیا می باشد، اظهار کرد: چنان که برخی دولت مردان آمریکایی نیز بدان اعتراف دارند، حتی در صورت حل شدن مسئله هسته ای، دشمنان نظام اسلامی دیگر مسائل از قبیل پیشرفت های موشکی و حقوق بشر را دستاویز خود قرار خواهند داد، چرا که با الگو سازی اسلامی مخالف بوده و دشمنی آن ها تمام شدنی نیست.

وی در ادامه با اشاره به  نمونه های بیداری اسلامی در منقطه و الگو برداری از انقلاب اسلامی توسط دیگر کشور ها، افزود: دشمن در ادامه فعالیت های خصمانه خود دست به ایجاد گروهک های تکفیری سلفی از جمله داعش و النصره زد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به اظهارات تامل بر انگیز برخی افراد مبنی بر اینکه مردم به دنبال رفاه اقتصادی هستند، نه پیشرفت های هسته ای، بیان کرد : اگرچه مردم به دنبال رفاه اقتصادی هستند اما نه به بهای تعطیلی و تعلیق پیشرفت ها و فعالیت های هسته ای آن هم در شرایطی که ملت ایران هزینه های بزرگی را به خاطر تداوم فعالیت های هسته ای پرداخت کرده و خون های زیادی در این مسیر ریخته شده است.

عزیزی ضمن بیان اینکه پیشرفت های هسته ای با پیشرفت های اقتصادی منافاتی ندارد، افزود: با توجه به نظر سنجی های انجام شده، ملت ایران هیچ وقت اجازه نخواهند داد تا فعالیت های هسته ای به تعطیلی کشیده شود، حتی اگر به قیمت تحمل مشکلات اقتصادی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: اقتصاد مقاومتی راه حلی برای پیشرفت چرخ های اقتصادی کشور همگام با حفظ حرکت و تداوم فعالیت های هسته ای می باشد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سئوالی مبنی بر پیامد های به تعلیق درآوردن فعالیت های هسته ای، خاطر نشان کرد: تعلیق فعالیت های هسته ای از نظر سیاسی در واقع نوعی تحمیل اراده دشمنان بر نظام و ملت اسلامی تلقی می گردد و این به مفهوم تسلیم در مقابل فشار و خواسته قدرت های استکباری خواهد بود و این در شرایطی که ایران به عنوان یک الگو برای کشور های منطقه مطرح است امری بسیار ناپسند بوده و حامل این پیام است که ایران بیش از چند دهه نتوانست مقاومت کرده و بر آرمان های خود ایستادگی نماید.

وی در ادامه چنین بیان کرد: تعلیق فعالیت های هسته ای در حوزه پزشکی با توجه به نیاز برخی بیماران به دارو های فرآورده هسته ای و همچنین عدم بهره مندی از انرژی و سوخت که از این طریق به دست می آید از دیگر پیامد های تعلیق فعالیت های هسته ای به شمار می رود و قطعا جوابگوی نسل های بعدی نخواهیم بود.

دکتر عزیزی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر این که دولتمردان در چه صورتی قادر بر حفظ حقوق هسته ای ملت ایران خواهند بود، ضمن بیان این مطلب که خطوط قرمزی در نظام ما وجود دارد که باید همه خود را ملزم به آن بدانند، افزود: دولتمردان در صورتی که فرامین و توصیه های مقام معظم رهبری را در خصوص مذاکرات هسته ای مد نظر قرار داده و نقشه راه خود بدانند، قطعا حقوق هسته ای ملت را حفظ کرده اند.

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی مبنی بر رابطه بین شعار دولت و ملت ، همدلی و هم زبانی با انرژی هسته ای، اذعان داشت: شعار سال 94 به صورت کاملا هوشمندانه و حکیمانه از سوی مقام معظم رهبری انتخاب و نام گذاری گردید، که این امر نشانگر نیاز جامعه به وحدت و همدلی بیش از پیش میان ملت و دولت می باشد.

استاد دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: همدلی و همزبانی بین دولت و ملت باید متقابل باشد، یعنی هم ملت باید در حل مشکلات کشور به دولت کمک کند و هم دولت باید در حل مشکلات کشور به مردم اعتماد داشته و از آنان کمک گیرد.

عزیزی در پایان با اشاره به هدف دشمنان نظام مبنی بر ایجاد دوگانگی بین دولت و ملت، وحدت و هم دلی هرچه بیشتر را ضروری خوانده و افزود: با همدلی و همزبانی دولت و ملت و با توکل بر خدای متعال و با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، دشمنان قسم خورده نظام بار دیگر ذلیلانه شکست خواهند خورد و برگ زرینی برای ملت شریف ایران در عبور از این گردنه حساس تاریخی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha