دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مکارم

حوزه / حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: عیادت از مریض در حقیقت یک نوع عبادت خدا است و نباید انسانها را به دلیل نوع بیماری ترک کرد؛ بلکه باید در کنار آنها ماند و به این نوع مریض ها در درمان یاری وکمک کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید  امروز در همایش جهانی  «ام اس» که در مجتمع فرهنگی تربیتی اداره کل اوقاف و امورخیریه قم برگزار شد، به روایتی از حضرت علی(ع) که فرمودند، عیادت بیمار سه برکت دارد، از جمله یاد خدا بودن، مستجاب شدن دعا و بخشش همه گناهان، اشاره کردند و  اظهارداشتند: وظیفه مسلمانان این است که به این نوع بیماران امیدواری دهند، زیرا علم دائما درحال تحول است بنابران باید امیدوار به درمان این نوع بیماری بود. 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: دنیا دار بلا و مشکل است و هیچ شخص در دنیا نیامده که راحت باشد، ولی مشکلات انواعی دارد. کسی را در دنیا پیدا نمی کنید که گرفتاری و مشکل نداشته باشد هرشخصی به نوعی دچار مشکلات است.  

ایشان ادامه دادند: نبی مکرم  اسلام(ص) هم در روایتی فرمودند، امید رحمت برای بشر است، اگر امید نباشد هیچ مادری بچه خود را شیر نمی دهد و هیچ باغبانی فعالیتی نمی کند، بنابراین باید  امیدوار به آینده بود.

این مرجع تقلید با توصیه به بیماران برای حفظ روحیه و نشاط به خصوص توکل خود بر خدا خاطر نشان ساختند: نباید تلقین کرد که این بیماری خوب نمی شود، و با حرف های ناامید کننده زندگی را تلخ کرد و امید به سلامت را از بین برد. روحیه در درمان نقش اول را دارد. بنابراین، انسان به خود تلقین کند که حتما خوب و سالم می شود  این خود بهترین درمان است.

حضرت آیت لله مکارم شیرازی گفتند: با روحیه ضعیف دردی را به درمان خود اضافه نکنیم. این نکته ضروری  است  که عیادت از مریض در حقیقت یک نوع عبادت خدا است و نباید انسانها را به دلیل نوع  بیماری ترک کرد؛ بلکه باید در کنار آنها ماند و به این نوع مریض ها در درمان یاری وکمک کرد.

لازم به ذکر است: حضرت آیت الله مکارم شیرازی مبلغ 10 میلیون تومان به انجمن بیماری های ام اس کمک کرده اند.

 انتهای پیام:40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha