دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مکارم

حوزه/ جشن های نیمه شعبان از فردا دوشنبه با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی و با افتتاح دارالشفا مسجد مقدس جمکران آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، احمد حاجی زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مسجد مقدس جمکران با اشاره به نظر سنجی صورت گرفته در خصوص فعالیت های مسجد مقدس جمکران گفت:  آغاز جشن های مراسم از فردا دوشنبه با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی و افتتاح دارالشفا، مسجد مقدس جمکران است که به دست مبارک این مرجع تقلید افتتاح خواهد شد.

معاون اجرایی مسجد جمکران بیان کرد: پس از رصد نقایص خدمت گذاری به زائران در مسجد مقدس جمکران، 44نقص دیده شد که سعی می شود امسال رفع شود.

وی افزود: به صور مشخص 78 درصد زائران مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان غیر بومی بوده اند این، مساله بیانگر اهمیت مساله اسکان است که با توجه به اقامت 16ساعته در جمکران باید تدابیر مناسبی برای پذیرایی از زائران در نظر گرفت.

حاجی زاده اظهارکرد: نارضایتی 60 درصدی مردم نسبت به ترافیک شهری درسال گذشته و گرانی همچنین کمبود اقلام غذایی باعث شد که مجموعه نهادهای استانی فعالیت گسترده ای برای رفع این مشکل بیاندیشند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران بیان کرد: با توجه به همزمانی نیمه شعبان با نیمه خرداد قطعا زائران بیشتری امسال به جمکران مراجعه خواهند کرد و به همین دلیل ظرفیت های استانی برای پذیرایی بهتر از زائران بسیج شده است.

وی از فعالیت  5 هزار خادم افتخاری در برنامه نیمه شعبان امسال خبردادو گفت: برنامههایی که به عهده این گروه است شامل انتقال معلولان و سالخوردگان، راهنمایی و انتظامات و خدمات فرهنگی و نظافت و بهداشت و ایستگاه های صلواتی و... است.

وی با اشاره به فعالیت گروه های داوطلب خادم مردمی از سراسر کشور در مسجد جمکران تصریح کرد: گروهی که از کرمان به مدت یک هفته به قم می آیند و همه امکانات را نیز با خود می آورند و نان رایگان به مردم ارایه می دهند؛ گروه دیگری هستند که 70 دیگ آش را در پارکینگ مسجد بر پا می کنند که البته مردم دیگری از نقاط مختلف کشور در این عرصه اقدام به پخش نذری و خدمات خواهند کرد.

حاجی زاده با اشاره به تشکیل کمیته های تخصصی با نظر استاندارد قم برای رفع مشکلات زائران در نیمه شعبان در استان گفت: نیروی انتظامی نیز امسال سه قرارگاه تخصصی را افتتاح کردند که شامل قرارگاه پلیس آگاهی، راهور و اطلاعات بود؛ دستگاه های استان تدابیر خوبی در این زمینه اتخاد کردند؛ امسال شهرداری نیز فعالیت های گسترده ای در این زمینه به مرحله اجرا رسانده است.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به خدمات هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی استان قم از ایجاد بیمارستان صحرایی در مسجد جمکران خبرداد و افزود: 32تخت خوابی صحرایی در یکی از شبستان های مسجد مقدس جمکران دایر شده است.

حاجی با بیان این که امسال تلاش شد که ظرفیت های ملی به استان آورده شود گفت: باید تلاش شود که این ظرفیت ها از سراسر کشور به قم بیاید و این مراسم جهانی را به بهترین شکل میزبانی کنند؛ باید به استحضار مردم برسانیم که مسجد مقدس جمکران هیچ بودجه ای دولت دریافت نمی کند و تنها یک شبستان از محل مصوبات سفر رهبری به اتمام رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha