شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله صافی گلپایگانی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: اکنون که اوضاع و شرایط بهتر شده ، بايد جشن‌هاي نيمه شعبان هر چه بيشتر و با عظمت‌تر باشد و ان‌شاءالله طوري برگزار شود که اسباب خوشحالي حضرت وليّ عصر عجّل‌الله تعالی فرجه الشّریف و اسباب عزّت دین باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدارهای جداگانه مسئولان و اعضای مراکز مهدوی و مسئولان بنیاد پژوهش مسجد مقدّس جمکران با تقدیر و تشکّر فراوان از فعّالیت‌ها و برنامه‌های مراکز مهدوی کشور اظهارداشتند: کار بزرگ و با اهمیتی بر عهده شما گذارده شده است. تعظیم و ترویج نام و معارف حضرت ولی‌ّعصر عجل‌الله تعالی فرجه الشّریف، تعظیم شعائر، و اساس دین و شرع است. قدر این فرصت را بدانید و تا می‌توانید در جهت اهداف آن حضرت گام بردارید.

ایشان با اشاره به روایتی در باب امتحانات زمان غیبت حضرت گفتند: در روایات پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت آن حضرت علیهم‌السلام، اعتقاد به امامت حضرت مهدی علیه‌السّلام و انتظار برای ظهور ایشان، از دلائل برتر بودن بر همه انسان‌ها شمرده شده است. مثلاً در روایتی می‌فرمایند: «إنّ أهل زمان غيبته و القائلين بإمامته، و المنتظرين لظهوره، أفضل من أهل كلّ زمان‏ لأنّ الله تعالى ذكره، أعطاهم من العقول و الأفهام و المعرفة ما صارت به الغيبة عندهم بمنزلة المشاهدة، و جعلهم في ذلك الزّمان بمنزلة المجاهدين بين يدي رسول الله صلّى الله عليه و آله بالسّيف، اولئك المخلصون حقّاً، و شيعتنا صدقاً، و الدّعاة إلى دين الله سرّاً و جهراً»؛ منتظران واقعی آن حضرت که به امامت ایشان اعتقاد دارند، مانند کسانی هستند که در محضر رسول خدا جهاد می‌کنند و شیعیان واقعی و راستگو اینها هستند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، با قرائت اشعاری از والد معظّمشان درباره امام زمان علیه‌السّلام، و با اشاره به جشن‌های نیمه شعبان فرمودند: مرحوم آقای والد ما از کسانی بودند که در همان زمان با اینکه در برهه‌ای، جشن نیمه شعبان ممنوع شده بود، لیکن جشن‌ها را برگزار می‌کردند و با چراغانی‌ها و مجالس وعظ و مدح‌خوانی آن حضرت، ادای وظیفه و اظهار ارادت نسبت به آن حضرت می‌نمودند.

ایشان افزودند: اکنون که اوضاع و شرایط بهتر شده است، بايد جشن‌هاي نيمه شعبان هر چه بيشتر و با عظمت‌تر باشد و ان‌شاءالله طوري برگزار شود که اسباب خوشحالي خود آقا حضرت وليّ عصر عجّل‌الله تعالی فرجه الشّریف و اسباب عزّت دین باشد. الحمدلله مردم ولایتمدار ما در این زمینه پیش قدم هستند و طوری جشن‌ها را برگزار خواهند کرد که مطابق اهداف آن حضرت باشد.

حضرت آیت الله صافی در قسمت دیگری از توصیه‌های خود به خادمان مهدوی، افزودند: باید همه شما در پیاده‌‌کردن مقاصد آن حضرت، اهتمام کنید. اصلاً اساس این برنامه‌ها و جشن‌ها، اجرای مقاصد و اهداف آن بزرگوار است. از مقاصد حضرت ولیّ‌عصر علیه‌السّلام، امر به معروف و نهی از منکر است؛ که باید این فریضه را در جامعه زنده نگه داشت که اوّل کسی که از این کار خوشحال می‌شوند، وجود مبارک خود آن حضرت است.

 

بنا بر این گزارش همچنین  مسئولان و جمعی از محقّقان بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدّس جمکران با حضور در بیت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، با ایشان دیدار کرده، و از رهنمودهای معظّم له بهره‌مند شدند.

ایشان  نیز با تقدیر و تشکّر و ابراز مسرّت از فعالیت‌های این بنیاد گفتند : حقیر از خداوند متعال براي شما مسألت توفيق بيشتر نموده و دعا می‌کنم که عنايات و توجّهات خاصّه آقا حضرت وليّ عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف شامل حال شما باشد. الحمدلله همین برنامه‌هایی هم که داشته‌اید، همه عنايات آن بزرگوار، و افتخاراتي است که براي شما فراهم شده است، قدر اين مجموعه و مسائل را بدانيد. در همه رشته‌هایی که فعالیت‌ دارید که در نتیجه باعث می‌شود اسم و آوازه حضرت عجّل الله تعالي فرجه الشريف بيشتر بين مردم باشد، اسباب افتخار است، و باید خداوند را بر این نعمت و توفیق شاکر باشید.

این استاد درس خارج فقه  در قسمت دیگری از بیانات خود، با تأکید بر اهمّیت و ضرورت پاسخ به شبهات در باب ولایت و مهدویت و اثر آن در بازگشت افراد از راه انحراف و توبه از اشتباه، ابراز کردند: بسیاری از کسانی بوده‌اند که با شبهات و عدم قدرت بر پاسخگویی توسط خودشان به گمراهی کشیده شده‌اند، ولی هنگامی که شبهات توسط علماء و بزرگان پاسخ داده شد، توبه کرده و از راه خطایی که رفته‌اند برگشتند، مثلاً همین آقای ادیب مسعودی که مدّتی در دام بهائیت افتاده بود و از مبلّغان بهاییت شده، ولی با عنایت حضرت ولیّ عصر علیه السّلام و آگاهی از مطالب اصیل مهدوی، توبه کرد و برگشت.

ایشان با اشاره به اینکه باید برنامه‌ها و مطالب ارائه‌شده در زمینه مهدویت، قوی و مستدل باشد، تصریح کردند: اگر مطالب در این زمینه ضعیف ارائه شود، اثر آن مطالب قوی را هم از بین خواهد برد. این را باید خیلی متوجه باشیم و از علما و بزرگان این رشته، استمداد نماییم تا این راه، درست پیش برود.

معظّم له در پایان این دیدارها، برای توفیق روزافزون خادمان مهدوی، دعا فرموده، و عنایات خاصّه حضرت بقیة الله الأعظم ارواح العالمین له الفداء را برای شیعیان و عزیزانی که در راه آن حضرت خدمت می‌کنند مسألت نمودند.

در ابتدای این دیدار رئيس بنياد پژوهش و نشر مسجد مقدّس جمكران  پيشنهاد راه‌اندازي مركز اسناد و كتابخانه تخصّصي مهدويت در جوار مسجد مقدس جمكران را تحت اشراف اين مرجع تقليد ارائه داد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha