سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 350934
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۵
تجلیل از اساتید مراکز تخصصی

حوزه/ منتخب اساتید برتر مراکز تخصصی حوزه علمیه قم با حضور حضرت آیت الله جوادی آملی تقدیر و تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، «دومین اجلاسیه اساتید رشته های تخصصی حوزه علمیه قم» شامگاه شنبه با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی ، آیات حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، غروی دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه، بهشتی عضو جامعه مدرسین، حجج اسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم، نواب مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه، قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز، واعظ موسوی عضو خبرگان رهبری، نبوی معاون تبلیغ و امور کاربردی، فرحانی معاون آموزش و عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه و جمع کثیری از اساتید مراکز تخصصی در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی  مسئول امور مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: امروز وجود مراکز تخصصی و دایربودن موضوعات مختلف در حوزه های علمیه از اوجب واجبات برای معرفی قرآن، اسلام و دفاع از مکتب اهل بیت(ع) در جهان اسلام است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم به تبیین جمع بندی نظرات اساتید مراکز تخصصی در زمینه راهکارهای ارتقای این مراکز پرداخت و اظهار داشت: تخصصی شدن علوم حوزه با دیدگاه حکیمانه شورای علمیه پیشرفت خوبی داشته است و امیدواریم در جهت ارتقا نیز با استفاده از این راهکارها گام برداشته شود. 

سپس حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز با دریافت وقت سخنرانی مدیر حوزه های علمیه به ایراد سخن پرداخت و تصریح کرد: حوزه ها تاکنون 120 جلسه تفسیر و 450 کرسی رسائل و مکاسب دارد که این مسئله نشان می دهد باید بیشتر به تفسیر قرآن اهتمام ورزیده شود.

در ادامه آیت الله حسینی بوشهری در سخنان کوتاهی با خیرمقدم به حضار، اظهار داشت: پیگیری جمع بندی دیدگاه های مدیران و اساتید مراکز تخصصی پیرامون ارتقای این مراکز در دستورکار مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهد بود.

سخنران پایانی این مراسم حضرت آیت الله جوادی آملی بودند که در سخنانی اظهار داشتند: شما در درجه اول باید مجتهد باشید و شاگردان را ارزیابی کنید و استعدادهای خوب را نگاه دارید و خروجی های متوسط را به نهادها تحویل دهید.

این مرجع تقلید افزودند: اگر خداوند استعداد زیادی به فردی داده است به همان اندازه مسئول است و باید در رشته های تخصصی تلاش کند و صاحب نظر شود و حرف جدیدی بیاورد.

در پایان این مراسم از حجج اسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، محمدرضا جباری و بالادستیان به عنوان سه منتخب اساتید برتر مراکز تخصصی تقدیر و تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام/313/33

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha