دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
123

حوزه / همایش دین و پایگاه های اینترنتی با حضور شخصیت های دینی و دانشگاهی و با هدف بررسی پیشرفت های فنی و آسیب شناسی محتوایی پایگاه های دینی در لبنان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، همایش یک روزه «الدین علی المواقع الإلکترونیة» به همت دانشجویان دوره «ادیان و رسانه» در دانشکده علوم ادیان دانشگاه قدیس یوسف و همکاری تجمّع المواقع الإلكترونية المسيحيّة (ميكاس) – أوسيب لبنان، با حضور پروفسور سلیم دکاش رییس دانشگاه قدیس یوسف و تعدادی از شخصیتهای علمی، اساتید، دانشجویان، روزنامه نگاران، و نمایندگان مطبوعاتی مراکز و مؤسسات دولتی و نظامی برگزار شد.

در این همایش که آقای سید حسن صحت سرپرست رایزنی جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز حضور داشت، کشیش مارك شيشلك، مدیر دانشکده علوم ادیان دانشگاه قدیس يوسف به میهمانان خوشامد گفت، سپس خانم دالیا مقداد به عنوان نماینده دانشجویان دوره ادیان و رسانه، گزارشی از روند برگزاری همایش ارائه کرد و افزود: ما در این همایش آموخته های خود از اساتید محترم در طول دوره را اجرا می نماییم. در همین راستا تلاش چندین هفته ای رسانه ای در شبکه های تلویزیونی و مطبوعاتی و شرکت در 8 برنامه زنده تلویزیونی گواه این مدعاست. علاوه بر اینکه در شبکه های اجتماعی از قبیل فیس بوک و تویتر نیز حضور بسیار گسترده ای داشتیم.

در ادامه  آقای الشدياق أنطوان جرجس، نماینده تجمُّع المواقع الإلكترونية المسيحيّة، در سخنانی بر اهمیت استفاده از تکنولوژی نوین و اینترنت در تبلیغ دین تأکید نمود.

پروفسور سلیم دکاش، رییس دانشگاه قدیس یوسف نیز هدف از برگزاری این همایش را آشنایی با پایگاههای اینترنتی دینی و گفتگو در مورد نقاط مثبت و منفی آنها و ارائه راهکارهای پیشرفت و نفوذ آنها در بین دینداران و حتی غیر متدنین دانست.

در ادامه این همایش میزگردی با مدیریت خانم کاتیا ریا مسوول دوره «ادیان و رسانه» و مدیر اجرایی همایش در سه محور زیر برگزار شد:

بررسی نقش مثبت و منفی پایگاههای اینترنتی در خدمت به دین با سخنرانی قاضی اهل سنت محمد هانی الجوز که در سخنانی با اشاره به وسعت تأثیر شبکه های اجتماعی در پیشبرد اهداف دینی واخلاقی با بیان آماری به تأثیر متقابل این شبکه ها بر رواج یا عدم رواج آموزهای دینی یا غیر دینی نیز اشاره نمود.

نقش قانون در مواجهه با حرکات ضد دینی در اینترنت عنوان سخنرانی وکیل دادگستری لبنان آقای طوني بود که در سخنان خود ضمن برشمردن برخی خلأهای قانونی در برخورد با اهانت کنندگان به دین در مجموع قانون مطبوعات لبنان را حاوی مواد و احکام زیادی در بیان جرایم مرتبط با اساءة کنندگان به دین دانست.

آخرین محور سخنرانی های میزگرد همایش، با موضوع بررسی پیشرفتهای فنی و تکنولوژیک در پایگاههای اینترنتی دینی توسط خانم ماريان أنطون برگزار شد. وی در سخنان خود پایگاههای حرفه ای در این حوزه را اندک دانست و بسیاری از پایگاههای اینترنتی دینی را دچار ضعف برشمرد که نیازمند تلاش جدی برای پیشرفت و به روزرسانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha