دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
میشل کعدی

اختصاصی حوزه/ داعش مزدور آمریکا، عربستان و اسرائیل است. آنها امروز آمده اند تا اسلام را از بین ببرند و هرگز موفق به این کار نخواهند شد زیرا اسلام پیامی آسمانی است و امکان ندارد چیزی که خداوند می خواهد انجام نشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دکتر میشل کعدی، شاعر و ادیب مسیحی اهل لبنان است که دکترای زبان عربی دارد. از ویژگی های میشل کعدی این است که اشعار زیادی در مدح اهل بیت علیهم السلام دارد و در مناسبت های مختلفی علاقه خویش به اهل بیت را ابراز داشته و  حتی پایان نامه دکترایش نیز درباره امام علی علیه السلام است. با این اندیشمند مسیحی در حاشیه جشنواره بین المللی بهار شهادت در کربلای معلا به گفت گو نشستیم.

ماجرای پایان نامه دکترا درباره امام علی(ع)

دکتر میشل کعدی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه درباره انتخاب موضوع پایان نامه اش گفت: زمانی در یک کلیسا در شهر ریاق در منطقه زحله لبنان، راهب بودم. پدرم که از دوستداران امیرالمؤمنین و نهج البلاغه بود با محبت و صمیمیت از من خواست که موضوع دکترای خود را درباره امام علی انتخاب کنم. در ابتدا به خود ترسیدم، چون سخن گفتن از امام علی کاری بزرگ و سنگین است و نیازمند وقت زیاد است، اما پاسخ من به درخواست پدرم مثبت بود و در همان کلیسا و مدرسه ای که در آن بودم، مدیر آن مدرسه به ما اعلام کرد هرکس قصد نوشتن پایان نامه دارد، باید به واتیکان اطلاع دهد و واتیکان هم پس از پنج یا شش ماه پاسخ مثبت یا منفی خود را اعلام می کرد. و امر عجیب این بود که هنگامی که ما درخواست خود را به واتیکان فرستادیم، پس از 48 ساعت پاسخ مثبت آنها به دست من رسید!

وی ادامه داد: پس از آن بود که به دنبال منابع تحقیق رفتم. به عراق آمدم و چیزی نیافتم، در لبنان و سوریه هم چیزی نیافتم. به کتابخانه واتیکان رفتم و اتفاق عجیبی رخ داد که تمام کتاب های مورد نظر خود را در آن یافتم.

میشل کعدی در پاسخ به این سوال که کتابهای زیادی درباره امام علی علیه السلام در کشورهای اسلامی منتشر شده پس چگونه کتاب مورد نظر را نیافتید؟ گفت: کتاب درباره امام علی هست، اما کتابی را که من در پی آن بودم نیافتم و کتاب هایی که موجود بود به هم شبیه بود و در نهایت کتاب های مورد نظر خود را در کتابخانه واتیکان یافتم. بالاخره نوشتن پایان نامه را شروع کردم و بسیار خوشحالم که تاکنون چهار کتاب درباره اهل بیت نوشته ام و دو کتاب هم در دست چاپ دارم. کتاب اول همان پایان نامه من است و کتاب دوم با عنوان "الامام زین العابدین فی الفکر المسیحی"(امام سجاد علیه السلام در اندیشه مسیحی). سومین کتاب من عبارت است از: "ریاحین الامامة" (گلهای خوشبوی امامت)که در این کتاب درباره تمام اهل بیت شعر گفته ام و کتاب چهارم با عنوان "السیده زهراء أولی الأدیبات" (حضرت زهرا سلام الله علیها نخستین بانوی ادیب) می باشد و اکنون هم کتاب" الامام الحسین قدوة و رسالة" ( رهبری و رسالت امام حسین علیه السلام) و پایان نامه خود درباره امام علی را نیز در دست چاپ و انتشار دارم.

وی با بیان اینکه امام علی نعمتی آسمانی است گفت: امام علی نعمتی است که از آسمان به زمین نازل شد و اهمیت امام حسین و امام زین العابدین کمتر از ایشان نیست و من امام حسین را به مسیح تشبیه می کنم اما مصیبت ها و رنج های مسیح آن چنان که یکی از کاردینالها می گوید یک دهم رنج های حسین علیه السلام بوده است.

داعش می خواهد "اسلام" را از بین ببرد

این ادیب مسیحی در بخش دیگری از این گفت و گو به تحولات کنونی در دنیای اسلام و فتنه انگیزی جریان های افراطی مانند داعش اشاره و تصریح کرد: داعشی ها در واقع می خواهند اسلام را از بین ببرند و باید بگویم توطئه علیه اسلام از زمانی شروع شد که امام علی به شهادت رسید و توطئه ای بزرگ آغاز شد و همچنان نیز این توطئه به دست داعشی ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: به نظرم داعش مزدور آمریکا، عربستان و اسرائیل است. تمام اینها علیه اسلام توطئه می کنند و من درباره اسلام باید بگویم که آن چنان که من فهمیده ام اسلام چیزی جز محبت نیست و اسلام مملو از آموزه های اخلاقی است. حکمتهای فراوانی که امام علی مطرح کرده به عنوان انگیزه محبت و ارزش های اخلاقی کفایت می کند. اسلام این است و آنها امروز آمده اند تا اسلام را از بین ببرند و هرگز موفق به این کار نخواهند شد، زیرا اسلام پیامی آسمانی است که بر زمین نازل شده و امکان ندارد چیزی که خداوند میخواهد انجام نشود.

میشل کعدی در ادامه درباره جشنواره بهار شهادت و حضور اندیشمندان از کشورهای مختلف در آن گفت: این جشنواره، جشنواره ای بسیار خوب و ضروری است که 44 کشور جهان در آن مشارکت دارند و شاید بتوان گفت اولین بار است که جشنواره ای در این اندازه و بزرگی برگزار می شود و من مقاله خود را درباره جهانی بودنِ امام حسین علیه السلام با عنوان: «عالمية الإمام الحسين في الطوائف المؤمنة بالله في العالم» ارائه دادم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha