دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
154

حوزه/ الراعی: حال که وجدان جهانی مرده، نقش سازمان ملل متحد که برای برقراری صلح تاسیس شده چه می شود؟ چرا این سازمان ابزاری در دست قدرتمندان شده تا در برابر این همه اعمال وحشیانه و فجایع بشری ساکت بنشیند؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بشاره الراعی اسقف اعظم مسیحیان مارونی، دومین روز سفر خود به سوریه را نیز پشت سر گذاشت. این سفر دومین سفر الراعی پس از بحران لبنان بوده و هدف از آن مشارکت در دیدار معنوی اسقف‌های انطاکیه است که امروز دوشنبه در کلیسای المریمیه برگزار می شود.

الراعی روز گذشته نیز با محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه و گروهی از علمای دمشق دیدار کرد.

هدیه دادن وزیر اوقاف سوریه به الراعی

در این دیدار السید تاکید کرد مردم سوریه چه مسلمان و چه مسیحی با وجود حملات تروریست ها و تخریب مسجد و کلیساها توسط آنها و ترور علما و روحانیون همچنان سرزمین خود را دوست دارند.

وی افزود: وزارت اوقاف مصر برای اولین بار در جهان عرب نام یکی از مساجد مسلمانان را مسجد حضرت مریم گذاشت که نوعی تلاش برای تقویت برادری میان مسیحیت و اسلام و همچنین اجرای ارزش های آسمانی و پاسخی به اقدامات تکفیری ها است.

از سوی دیگر علمای دمشق نیز گفتند سفر الراعی به دمشق نشان دهنده همبستگی وی و روحانیون مسیحی با ملت سوریه است و اینکه مساجد و کلیساها و رهبران و ملت دمشق همچنان در مقابل تروریسم ایستاده اند.

فریاد زدن بر سر تروریسم هدف این سفر است

الراعی نیز در سخنانی از سفر خود به سوریه ابراز خوشحالی نمود و تاکید کرد: هدف از این سفر فریاد زدن علیه تروریسم و خشونت و دعوت به صلح و توقف جنگ تحمیلی به سوریه و بشریت و توقف جنایت هایی است که به دست تروریست های داعش انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد حال که وجدان جهانی مرده، نقش سازمان ملل متحد که برای برقراری صلح تاسیس شده چه می شود؟ چرا این سازمان ابزاری در دست قدرتمندان شده تا در برابر این همه اعمال وحشیانه و فجایع بشری ساکت بنشیند؟

الراعی گفت: پاپ واتیکان نیز سوریه در قلب خود دوست دارد و برای سوریه و برقراری صلح در سوریه و پایان یافتن بحران سوریه به روش مسالمت آمیز دعا می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha