شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری خوزستان

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، حامیان اصلی جنایت کویت را حکام سعودی معرفی کرد و گفت: گروه های تکفیری در واقع مأمور اجیر شده آل سعود بودند که دستور اصلی آن را استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل صادر کرده بود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به شهادت دو تن از مردان غیور خوزستانی در حادثه تروریستی انفجار مسجد امام صادق(ع) کویت، اظهار داشت: کسانی که در حادثه تروریستی انفجار مسجد امام صادق(ع) کویت به شهادت رسیدند، قربانی توطئه تکفیری هایی شدند که هدفی جز به جان یکدیگر انداختن مسلمانان ندارند.

امام جمعه موقت اهواز، حامیان اصلی این جنایت بزرگ را حکام سعودی معرفی کرد و افزود: گروه‌های تکفیری در واقع مأمور اجیر شده آل سعود بودند که دستور اصلی آن را استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل صادر کرده بود.

وی با بیان این که مصلحت صهیونیست بر ایجاد اختلاف میان گروه های مسلمان و وابسته کردن آنها به نظام استکباری است، افزود: امروزه تنها مصلحت اسرائیل غاصب، این است که کشورهای اسلامی احساس ناامنی کنند و بدین صورت دولت های خود را وادار به تبعیت از آمریکا نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، راه مبارزه با صهیونیزم بین الملل را اتحاد بیش از پیش مردم عنوان کرد و تصریح کرد: دشمن این مهم را فهمیده و متوجه شده که هرچه قدر مردم بیشتر به جان یکدیگر بیافتند، فرصت کمتری برای مقابله با اسرائیل پیدا خواهد کرد؛ لذا با اجیر کردن سربازان و مزدوران خود، این جنایت هولناک را رقم زدند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حضور گروه های تکفیری در منطقه را حربه جدید استکبار دانست و تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل دیگر نمی تواند به صورت مستقیم در منطقه حضور نظامی پیدا کند؛ به همین دلیل گروه های تکفیری را روانه کشورهای اسلامی کرده و بدین صورتی که همگان شاهد آن هستند، دست به کشتار و بر هم زدن آرامش مردم هستند.

وی در ادامه بیان داشت: آنها بدانند که این توطئه به ضرر خودشان خواهد بود و هیچ گاه طعم خوشی از این جریانات منحرف نمی چشند و نزدیک است روزی که همه ملت ها قیام کرده و تخت سلطنت آنها را به پایین می کشند.

امام جمعه موقت اهواز، شهادت دو تن از مردان غیور خوزستانی در حادثه اخیر را برگ زرینی دیگر در تاریخ پرافتخار خوزستان دانست و اظهار داشت: امروز دیگر جهانیان پی برده‌اند که هرجا حرف دفاع از اسلام به میان می‌آید، مردان خوزستانی پیشتاز و پرچم دار آن بوده و تقدیم شهدای مدافع حرم، نمونه بارزی بر این مسأله است.

وی در پایان سخنان خود، با تأکید بر این که مساجد سنگرهای کلیدی جهان اسلام هستند، تصریح کرد: مردان و جوانان خوزستانی با آگاهی کامل از این مسأله، در مساجد حضور یافته و واجبات شرعی خود را ادا می‌کنند، که همین امر مهم سبب شد تا دو تن از مردان خوزستان در مسجد امام صادق(ع) کویت حاضر شوند و برای ادای تکلیف شرعی، جان خود را فدا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha