یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام رضوی مهر

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: نباید فرهنگ انتظار و باور به مهدویت را با طناب خرافه و بدعت، زمین گیر کنیم.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک ایام ولادت امام زمان(عج) و اعیاد شعبانیه با بیان این که مردم کشورهای اسلامی و غیر اسلامی همه در انتظار موعود و منجی عالم بشریت هستند، اظهار داشت: بحث انتظار بحث بریده از سایر معارف دینی ما نیست بلکه انتظار معنای بعثت، عاشورا و غدیر است و اساساً شناخت ما از توحید نیازمند نیازمند شناخت از انتظار می باشد.

سوء استفاده از انتظار و مهدویت ، ممنوع!

وی با اشاره به این که بحث انتظار و مهدویت از مباحثی است که در قرآن و روایات بدان اشارات مصرحی شده، گفت: کسانی که با نقل خواب های بی اساس و نشر اخبار دروغین درباره مهدویت، آخرالزمان و نوشتن کتاب های شبه رمان در صدد معرفی امام زمان(عج) هستند کاملاً در اشتباه بودند و به بیراهه می روند

آماده شدن برای ظهور؛ یک تکلیف آیینی

مدیر موسسه فرهنگی نور ایمان افزود: اساساً در صفحه کتاب زندگی هر مسلمان، انتظار اولین سرمشق است و توجه به این امر و آماده ساختن خود برای مساله ظهور یک تکلیف دینی و آیینی به شمار می رود.

انتظار را با طناب خرافه، زمین گیر نکنیم

وی بیان داشت: مساله انتظار نباید با طناب خرافه، دست و پاگیر و زمین گیر شود، بلکه باید در مجامع جهانی با مذاهب و علایق و قومیت های گوناگون مورد مطالعه علمی دقیق قرار گیرد و اندیشمندان به واکاوی ابعاد گوناگون آن بپردازند.

چشم انتظار بلوغ جهانی هستیم

حجت الاسلام رضوی مهر ادامه داد: واقعیتی که وجود دارد این است که در جنوب آمریکا از سرخپوستان گرفته تا شاخ آفریقا تا خاورمیانه و در یک کلام همه قاره های موجود، باید بلوغ درک انتظار را در خود ایجاد کنند تا صلح حقیقی و در هم شکستن حکام مستبد و طواغیت زمانه را شاهد باشیم.

انتظار موعود؛ نوید بخش سعادت بشری

وی همچنین خاطرنشان کرد: انتظار حقیقتی است که هرگز مورد کتمان قرار نمی گیرد و ما با انتظار می توانیم به سیر زندگی مان در مسیر صحیح و درست خود ادامه دهیم، این امید به انتظار است که نوید بخش زندگی به سوی سعادت و فتح قله های انسانیت را رقم می زند.

آفت تفکرات غلط در موضوع انتظار

مشاور مدیر حوزه های علمیه در اوقاف و امور خیریه گفت: هرگز نباید با رویکرد و تفکر غلط به سمت فرهنگ انتظار حرکت کرد و میدان را خالی نمود با این توجیه که باید ظلم و خون ریزی زیاد شود تا به زعم غلط عده ای حضرت بقیه الله(عج) تشریف بیاورند، بلکه آن چه مهم و ضروری است این که ما باید با توجه به شرایط منطقه و جهان آماده برای ظهور باشیم و مقدمات و بسترهای لازم را به سهم و تلاش خود فراهم آوریم.

صبوری و عدم نااُمیدی؛ شاخصه منتظران حقیقی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین برخی از ویژگی ها و شاخصه های منتظران حقیقی ظهور مهدی موعود(عج) پرداخت و افزود: صبر و تحمل دو ویژگی است که آدمیان را از گزند ناامیدی و یاس به دور می دارد و منتظران واقعی حضرت حجت (ع) حقیقتاً این گونه هستند.

همه در فراهم سازی شرایط ظهور سهیم هستیم

عضو هیئت رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادآور شد: آن چه مهم است این که هر مسلمان و شیعه ای تکلیف دارد که خود را در مسیر صلاح و اصلاح قرار داده و با آمادگی لازم به انتظار فرج باشد و خود را در قبال ظهور منجی عالم بشریت مسئول و سهیم بداند.

وی تاکید کرد: نباید افکار غلط انجمن حجتیه ای امروز محتوای کلام عده ای قرار گیرد که خود را مدرس دانشکده دکترین مهدویت معرفی می نمایند.

مهدویت؛ رکنی در تکمیل ایمان و اسلامیت

وی با بیان این که مهدویت رکنی است در تکمیل اسلامیت و ایمان مومن را رقم می زند، گفت:مهدویت در کنار سایر باورهای مردم همچون عاشورا، بعثت و غدیر قرار دارد و از آن ها جدا نیست.

فرهنگ انتظار؛ سدی در برابر ظلم ظالمان جهانی

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این که این انتظار است که خاندان ظالم آل سعود را خلع سلاح می کند، تصریح کرد: این انتظار است که یمن و بحرین و سوریه و عراق را در جبهه مقاومت در برابر دشمنان و مرتجعین عرب و استکبار و تکفیری ها قدرتمند می کند و به آن ها در مسیر تداوم جهاد و روحیه شهادت، انرژی مضاعف می بخشد.

انقلاب اسلامی ایران؛ مقدمه ای بر ظهور منجی بشریت

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران بی شک مقدمه ظهور است و انشاالله با آمدن حضرت ، بساط ظلم در دنیای کنونی برچیده می شود.

 این محقق و پژوهشگر حوزوی در خاتمه صحبت های خود بیان داشت: ما از همه نخبگان و سرآمدان مذاهب نه فقط مذاهب اسلامی بلکه از مسیحیت، یهود و غیره می خواهیم که بحث مهدویت را به زمان محدود یا مصادیق مجعول قرار ندهند چرا که دیر یا زود اشتباهات آن ها با خورشید درخشان ولی عصر(عج) برملا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha