جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 351163
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
لهستان

اختصاصی حوزه/ کشیش لهستانی گفت: امروز در اروپا، اسلام را با برچسب "داعش" و "تروریسم" تبلیغ می کنند در حالی که من می دانم، اسلام به صلح اهمیت می دهد و اینها، نمایش درستی از چهره اسلام نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یکی از جلوه های زیبا در یازدهمین جشنواره بین المللی بهار شهادت، حضور میهمانان از ملیت ها و ادیان و مذاهب مختلف بود. به طوری که صدها میهمان شیعه، سنی و مسیحی از 44 کشور جهان در آن مشارکت داشتند. میشل کعدی که خود شاعری مسیحی از لبنان است، در یکی از جلسات این جشنواره گفت: در جهانی بودنِ شخصیت و اندیشه امام حسین علیه السلام همین بس که امسال 7 کشیش از اروپا در این جشنواره حضور دارند!

خبرنگار بین الملل خبرگزاری حوزه نیز که در این جشنواره حضور داشت، با دو تن از کشیش های لهستانی که به جشنواره بهار شهادت دعوت شده بودند، گفتگوی کوتاهی داشت.

در اروپا، اسلام را با برچسب داعش معرفی می کنند

آقایان دکتر والدمار چیستو استاد دانشگاه لهستان که در مراسم ویژه معنوی در حرم حضرت عباس علیه السلام و رونمایی از ایوان طلای حرم آن حضرت حضور داشت، در مصاحبه با خبرگزاری حوزه، گفت: جشنواره بهار شهادت بسیار مفید و قابل استفاده برای معرفی چهره صحیح از اسلام بود.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم اروپا شناخت درستی از اسلام ندارند زیرا از سویی بسیاری از راه ها برای آگاهی یافتن از اسلام، بسته شده و از سوی دیگر، گروه هایی به معرفی اسلام دست می زنند که گویا صلاحیت لازم برای این کار را ندارند. زیرا در تبلیغات مربوط به اسلام و مسلمانان، دائما جنگ و درگیری میان شیعه و سنی نمایش داده می شود و یا افرادی که اسلام را معرفی می کنند، جز خشونت هیچ نشانه دیگری در رفتار و گفتار آنها نیست.

این کشیش لهستانی ادامه داد: بگذارید صریح به شما بگویم، امروز در اروپا اسلام را با برچسب "داعش" و "تروریسم" تبلیغ می کنند و مرتبا تصاویری از کودکان و افراد بیگناه نشان داده می شود که از سوی مسلمانان کشته می شود در حالی که من می دانم، اسلام به صلح اهمیت می دهد و اینها، نمایش درستی از چهره اسلام نیست.

"بهار شهادت"؛ عامل آشنایی اروپاییان با فرهنگ واقعی مسلمانان

دکتر یارستاو روزانسکی دیگر کشیش لهستانی و استاد دانشگاه این کشور نیز به خبرگزاری حوزه گفت: درسی که می توانیم از جشنواره بهار شهادت بگیریم، گفتگوی ادیان و همزیستی مسالمت امیز با یکدیگر است؛ آن چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که گفتگوی با یکدیگر را یاد بگیریم و آن را ترویج دهیم.

وی ادامه داد: تشکیل چنین جلساتی بسیار مهم است تا مردم اروپا از نزدیک با فرهنگ واقعی نزد مسلمانان آشنا شوند زیرا برخی گروه ها و رسانه ها به گونه ای عمل کردند که اسلام در اروپا را مساوی با داعش کرده اند و دائما از افرادی سخن به میان می آید که به کودکان و زنان رحم نمی کنند در حالی که ما در مدت حضور در کربلا، با مسلمانانی مواجه شدیم که به دنبال صلح و دوستی اند.

این کشیش لهستانی گفت: طبیعی است که عقاید انسان ها با هم فرق دارد اما اختلاف دیدگاه ها نباید منجر به نفرت پراکنی نسبت به یکدیگر بشود از همین رو برگزاری جشنواره بهار شهادت و برگزاری جلسات با حضور مسلمان و مسیحی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha