سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شیخ علی سلمان

حوزه/ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز به این نتیجه رسیده است شیخ سلمان و وکلای مدافع وی نتوانسته اند در دادگاه از ایشان دفاع کنند و فرصت دفاع به آنها داده نشده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، زید بن علی، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار آزادی شیخ علی سلمان از زندان های بحرین شد.

در این زمینه سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: زید بن علی کمیسر عالی حقوق بشر به طور ویژه به مساله زندانی شدن شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و نبیل رجل فعال ومدافع حقوق بشر توجه دارد و این دو نفر همچنان پشت میله های زندان به سر می برند.

وی افزود: شیخ علی سلمان و وکلای مدافع وی در مورد عدم فراهم شدن زمینه برای دفاع از ایشان شکایت کرده اند و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز به این نتیجه رسیده که شیخ سلمان و وکلای مدافع وی نتوانسته اند در دادگاه از ایشان دفاع کنند و فرصت دفاع به آنها داده نشده است.

بر این اساس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستار آزادی فوری شیخ سلمان هستند همان طور که در ژانویه گذشته هم خواستار آزادی ایشان شده بود و این در حالی است که شیخ سلمان در دسامبر گذشته بازداشت شده و حکم بازداشت وی چند بار تمدید شده است و قرار است در ماه آینده حکم وی توسط دادگاه صادر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha