سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
صنقور الدراز بحرین

حوزه/ شیخ صنقور: هنگامی که نظام به بزرگان مورد احترام مردم توهین کند، مردم این پیام را دریافت می کنند که پادشاه ارتباط خود را با مردم قطع کرده و راهی بدون بازگشت را در پیش گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد صنقور در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام صادق(ع) شهر الدراز بحرین گفت: عرف عقلایی و عربی همواره سلاطین را از توهین به افکار عمومی و بزرگان مورد احترام مردم منع کرده اند تا از این طریق به احساسات مردم احترام گذاشته شود و تحریک نشوند؛ زیرا هنگامی که نظام به بزرگان مورد احترام مردم توهین کند، مردم این پیام را دریافت می کنند که سلطان ارتباط خود را با مردم قطع کرده و راهی بدون بازگشت را در پیش گرفته است.

وی افزود: مردم از توهین به بزرگان خود چنین برداشتی می کنند که به خود آنها توهین شده و اینکه نظام و پادشاه آن کشور به مردم اعتنایی ندارد و ارزشی برای آنها قائل نیست و رضایت و ناراحتی مردم برای او یکسان است.

چرا صدای مردم شنیده نمی شود؟

امام جمعه مسجد امام صادق(ع) الدراز گفت: اگر بخواهیم این مساله را در زندگی و اوضاع امروز خود تطبیق کنیم می بینیم که شیخ علی سلمان یکی از بزرگان این کشور است و بی احترامی به ایشان توهین به تمام کسانی است که ایشان را دوست دارند و به ایشان احترام می گذارند و این دسته از افراد نیز بخش گسترده ای از مردم بحرین را تشکیل می دهند و تمام آنها نیز با روش های مختلف مخالفت و خشم خود را با بازداشت شیخ سلمان اعلام کرده اند. چرا این صداها ناشنیده گرفته می شود؟ آیا با نادیده گرفتن طیف وسیعی از جمعیت یک کشور می توان آن کشور را ساخت؟ آیا با نارضایتی بخش زیادی از مردم یک کشور همزیستی و مسالمت در آن کشور محقق می شود؟ آیا می شود این همه مردم را به خیانت به کشور متهم کرد؟

وی افزود: از سوی دیگر علما و روحانیون سیاسی و حقوقدان مخالفت خود را با بازداشت شیخ سلمان اعلام کرده اند. آیا می توان گفت این علما هم به دنبال بازی با منافع کشور هستند؟ آیا کسی می تواند در خلوص نیست این علما و تلاش آنها برای ثبات کشور تردید کند؟ چرا کسی به صدای علما گوش نمی دهد در حالی که همه آنها تاکید کرده اند که استمرار بازداشت شیخ سلمان اوضاع را پیچیده تر می کند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha