یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجمع جهانی تقریب

حوزه/ کنگره رهبران اديان جهاني و سنتي با موضوع "گفت و گوهاي سران اديان و سياستمداران در راه صلح و پيشرفت" 20 و 21 خرداد ماه در شهر آستانه قزاقستان برگزار مي شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومي مجمع التقریب، پنجمین کنگره رهبران اديان جهاني و سنتي با حضور آيت الله اراکي دبيرکل مجمع در قزاقستان برگزار مي شود.

فراهم ساختن زمينه شناخت دين حقيقي در ميان ساير اديان در جهان، استقرار صلح و تفاهم درجهان از طريق دين اسلام و قدرت بالقوه و لايتناهي آن، مشارکت فعال نمايندگان معتبر اديان به منظورهماهنگي بين تمدن ها و تحصيل ارزش هاي روحاني و معنوي و خارج ساختن دين از دست سياستمداران به عنوان ابزار خشونت از اهداف اين کنگره است.

اين کنگره هر سه سال يکبار با حمايت نورسلطان نظربايف رييس جمهور قزاقستان درکاخ صلح شهر آستانه، پايتخت جمهوري قزاقستان برگزار مي شود.

شهرآستانه به اين دليل براي محل برگزاري کنگره انتخاب شده که مرکز جغرافيايي قاره هاي آسيا و اروپا و نيز محل تلاقي سه دين جهاني اسلام، مسيحيت و بوديسم است.

چهارمين کنگره رهبران اديان جهاني و سنتي با عنوان "ايجاد صلح جهاني از طريق فرهنگ معنوي" 26 تا 28 مهر 1391 در قزاقستان برگزار شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha