شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ائمه جماعات

حوزه/ در گردهمایی ائمه جماعات مساجد اهواز بر نقش کلیدی و اثر گذار ائمه جماعات در جذب جوانان نخبه و مستعد به فراگیری آموزه های دینی در حوزه های علمیه تأکید شد.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، گردهمایی ائمه جماعات مساجد اهواز، با حضور شخصیت های مطرح استانی، اساتید و فضلای حوزه، در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه الغدیر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در این گردهمایی، به اهداف ساخت مدرسه علمیه الغدیر اشاره کرد و افزود: این حوزه علمیه با هدف تربیت علما و مبلغان عرب زبان جهت تبلیغ در مناطق مختلف استان و سایر نقاط جهان تأسیس شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که حوزه علمیه الغدیر از سال 90 در زمینی اجاره ای کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: کلنگ فاز نخست ساختمان فعلی مدرسه الغدیر از سال 92 به زمین زده شد و پس از یک سال به بهره برداری رسید.

وی، تربیت طلبه را مهمترین وظیفه حوزه های علمیه برشمرد و افزود: بحث جذب طلبه اولین مرحله تربیت است که بحمدالله به برکت مساجد فعال شهرستان اهواز شاهد جذب جوانانی مستعد به حوزه های علمیه هستیم.

برپایه این گزارش، شعر خوانی یکی از روحانیون از دیگر بخش های این برنامه بود. پس از آن، حجت الاسلام کاظم سلامت نژاد، مدیر جدید مدرسه علمیه الغدیر اهواز به تشریح شرایط ورود به حوزه علمیه پرداخت.

در آخرین بخش این گردهمایی ائمه جماعات مساجد به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی جذب افراد مستعد به حوزه پرداخته و در پایان نیز تولیت مدرسه علمیه الغدیر به چگونگی جذب و نقش کلیدی آنها در سوق دادن جوانان به سوی معارف دینی و فراگیری آموزه های اسلامی اشاره کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha