شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محسن حیدری - خوزستان

حوزه/ امام جمعه موقت اهواز، تغییر سیاست غلط کنترل جمعیت را تنها راه برون رفت از این مشکل دانست و گفت: متأسفانه در میان مردم فرهنگ نادرست «فرزند کمتر، زندگی بهتر» نهادینه شده، که باید تغییر یابد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جماعات مساجد اهواز، به اهداف ساخت مدرسه علمیه الغدیر اشاره کرد و افزود: این مدرسه با هدف تربیت علما و مبلغان عرب زبان جهت تبلیغ در مناطق مختلف استان و سایر نقاط جهان تأسیس شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که مدرسه الغدیر از سال 90 در ساختمان استیجاری کار خود را آغاز کرد، اظهار داشت: کلنگ فاز نخست ساختمان فعلی مدرسه الغدیر از سال 92 به زمین زده شد و پس از یک سال به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، با اشاره به آغاز ساخت فاز دوم مدرسه علمیه الغدیر تصریح کرد: در این فاز کتابخانه ای در 4 طبقه با نام علامه امینی در حال احداث است که امیدواریم هرچه سریعیتر به بهره برداری برسد.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه خاطرنشان کرد: فاز سوم مدرسه علمیه الغدیر ساخت مسجدی با نام حضرت ابوطالب(ع) و حسینیه ای ویژه بانوان با نام حضرت خدیجه کبری(س) است.

وی، تربیت طلبه را مهمترین وظیفه حوزه های علمیه برشمرد و افزود: بحث جذب طلبه اولین مرحله تربیت است که بحمدالله به برکت مساجد فعال شهرستان اهواز شاهد جذب جوانانی مستعد به حوزه های علمیه هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که افرادی که در آزمون ورودی حوزه های علمیه شرکت نکرده اند می توانند در مدرسه علمیه الغدیر ثبت نام کنند، خاطرنشان کرد: این افراد پس از انجام مصاحبه و آزمون اختصاصی می توانند در کلاس های درس حوزه علمیه شرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، با اشاره به نقش اثرگذار ائمه جماعات و مبلغان حوزه علمیه در جذب جوانان به تحصیل علوم دینی اظهار داشت: تشویق جوانان در جهت ورود به حوزه های علمیه جهاد در راه خداست.

وی به اهمیت تربیت مبلغ جهت مقابله با هجمه های دشمنان و تبلیغ معارف اسلامی اشاره کرد و افزود: خوزستان نیز مانند دیگر استان های کشور در برابر تهاجمات فرهنگی غرب قرار گرفته و نیاز به مبلغان کارآمد جهت مقابله با این توطئه ها را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، در بخش دیگری از سخنان خود، به آثار زیان بار مسئله کنترل  جمعیت اشاره کرد و گفت: این مسئله از سال های گذشته پایه گذاری شد و اکنون شاهد کاهش آمار دانش آموزان ابتدایی در مدارس هستیم.

امام جمعه موقت اهواز، تغییر سیاست غلط کنترل جمعیت را تنها راه برون رفت از این مشکل دانست و افزود: متأسفانه در میان مردم فرهنگ نادرست شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» نهادینه شده، که این فرهنگ باید تغییر یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، با بیان این که رشد جمعیت در ایران 70 درصد از میانگین مطلوب فاصله دارد، اظهار داشت: باید همگان به خصوص افراد و دستگاه های تأثیر گذار در جامعه به فرهنگ سازی صحیح در خصوص تغییر این فرهنگ غلط در جامعه بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، به آیه 151 سوره انعام مبنی بر «وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلاَدَكُم مِّنْ إمْلاَقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُكُمْ» اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم مسائل اقتصادی و فقر را عامل کاهش جمعیت می دانند که این مسئله تنها بهانه ای بیش نیست.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha