شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله شبستری

حوزه/ در شرایطی که مورد تحریم واقع شده و مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد، مانور خودروهای لوکس در خیابان ها نگران کننده است و هیچ سنخیتی با عدالت اجتماعی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، عصر امروز در جلسه فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی، گفت: امروزه اغلب جوانان و نوجوانان مشغول بازی های رایانه ای از طریق کامپیوتر و تلفن همراه هستند، باید توجه کرد که وقت آنان با این ابزارآلات به هدر می رود و به جای آن، باید مشغول تفریحات سالم و مفید باشند، البته می بایست برای آنان برنامه ای کامل، جامع و در عین حال جذاب تدارک دید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه اخیرا حدود چهل هزار خودروهای لوکس که قیمت های میلیاردی دارند، وارد کشور شده و این مسئله ترویج فرهنگ تجمل گرایی است و باید با آن مبارزه کرد و همچنین دولت باید جلوی واردات بی رویه کالاها را بگیرد و عدالت اجتماعی را تحقق بخشد.

وی ادامه داد: در شرایطی که مورد تحریم واقع شده و مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد، مانور خودروهای لوکس در خیابان ها نگران کننده است و هیچ سنخیتی با عدالت اجتماعی ندارد.

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه با اشاره به تقارن ماه رمضان با تعطیلات تابستانی، گفت: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را به شرکت در نماز های جماعت و برنامه های علمی و مذهبی تشویق کرده و برای پر کردن اوقات فراغت آنان اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی باید جامع تر و کامل تر برگزار شود و جای خالی مسابقات فرهنگی چون قرآنی و کتابخوانی به چشم می خورد، مثلا می توان مسابقه کتابخوانی شهید مطهری را برگزار کرد، چرا که برگزاری این مسابقات هم رشد علمی را به دنبال دارد و هم مشوقی برای فعالیت های علمی و کتابخوانی است.

وی در پایان گفت: اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی یکی از دغدغه های اصلی و دیرینه من بود، اما با گزارش های ارائه شده، به نظر می رسد که این شورا نتایج خوبی داشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha