یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجتهد شبستری

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هر چقدر برنامه های قرآنی در جامعه گسترش یابد از هر جهت چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ معنوی شاهد پیشرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در جلسه‌ای با دست اندرکاران مراسم تلاوت قرآن در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز، با تاکید بر هرچه باشکوه تر برگزار شدن برنامه های قرآنی، خصوصا در ماه مبارک رمضان که ماه قرآن است، گفت: این جلسه قرآن خوانی و ترتیل در ماه مبارک رمضان برنامه ای بسیار مفید و حائز اهمیت است و جای تشکر دارد.

وی افزود: تلاوت قرآن مجید همواره مورد تاکید خداوند متعال قرار گرفته است و مورد تاکید پیشوایان دینی است و فرموده اند که "نوروا بیوتکم بنور القرآن"خانه های خود را با نور قرآن نورانی کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) با این که اهل بیت(علیهم السلام) مظلوم واقع شده بود به خداوند متعال شکایت نکرد، اما در خصوص محجوریت قرآن به خداوند متعال شکایت کرد.

وی افزود: هر چقدر برنامه های قرآنی در جامعه گسترش یابد از هر جهت چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ معنوی شاهد پیشرفت خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: یکی از فضائل ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه‌ها به خاطر نزول قرآن در این ماه است. رمضان بهار قرآن و فصل تلاوت آن است.

وی گفت: این جلسات قرآنی که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود، جلسه جذاب و مفیدی است و نوعی اهتمام و انس با قرآن است.

آیت الله مجتهد شبستری در خاتمه گفت: پخش برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان باید به صورت منظم و برنامه ریزی شده ادامه پیدا کند .

رحیم وظیفه شعاع، مسئول مهد قرآن آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: در شرایطی که چندین میلیارد صرف امور ورزشی و تامین هزینه مربیان می شود، شایسته نیست که در زمینه فعالیت های قرآنی هزینه های چند میلیونی را زیاد تلقی کنیم، چرا که این مملکت متعلق به قرآن و اهل بیت(ع) بوده و سرزمین قرآن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha