یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حلاجی مفرد برزک

امام جمعه برزُک،،خواستار همدلی و وحدت در بین هیئت امنای مساجد شدو گفت: امروز مساجد می توانند بهترین مکان برای جذب جوانان باشند، راهکارهای مناسب در این زمینه به عهده هیئت امناء ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام حلاجی مفرد، امام جمعه بخش برزُک، در جلسه رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان، با اشاره به جایگاه مسجد اظهارداشت: پایگاه های فرهنگی ما باید از درون مساجد باشند چرا که مسجد خانه خداست و تنها جایی که دشمن نتوانست در آن نفوذ کند همین مساجد بوده و هستند.

وی،خواستار همدلی و وحدت در بین هیئت امنای مساجد شدو گفت: امروز مساجد می توانند بهترین مکان برای جذب جوانان باشند و راهکارهای مناسب در این زمینه به عهده هیئت امناء ها است.

حجت الاسلام والمسلمین نوروز زاده مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان هم در ادامه این مراسم ،نسبت به برگزاری منظم و فصلی اینگونه جلسات ابراز امیدواری کرد و گفت: برای بهبود وضعیت مساجد بخش و همچنین فعالیت های فرهنگی آن باید از مشارکت مردم استفاده نمود چرا که بودجه های دولتی و دستگاهی برای مساجد فعلا وجود ندارد و یا کافی نیست.

وی جایگاه مساجد را مهم ارزیابی کرد و افزود: مساجد در زمان انقلاب نقشی مهم در پیروزی انقلاب و در زمان جنگ نیز نقش اصلی و تعیین کننده حرکت خودجوش مردم به سوی جبهه و پیروزی های کشور را به عهده داشت و هم اکنون نیز مساجد جایگاهی بسیار تعیین کننده در کشور دارند چرا که مسجد خانه خداست و در خانه خدا همه می توانند وارد شوند و به خاطر همین مساجد مردمی اداره می شود.

حجت الاسلام نوروز زاده، به پاسداشت و تکریم مساجد اشاره کرد و گفت: مواردی مانند تمیز نگه داشتن مسجد، حفظ و ضبط اموال رعایت نظافت و بهداشت مساجد از جمله مواردی است که برای ارتقاء سطح کیفی این مکان های مقدس باید به کار باید بست.

وی، وظیفه هیئت امنای مساجد را نظم دادن به امور مساجد دانست و افزود: هر کسی مسئولیت هیئت امنا را به عهده دارد باید طبق وظایف محوله، برای ارتقاء مسجد خود تلاش کرده و برای بهبود وضعیت آن از هر کوششی دریغ نورزد، البته به دلیل نبودن منابع مالی در دولت و کم بودن کمک های دولتی باید از خود مردم برای اداره مسجد استفاده نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha